Grupul auto francez Renault şi-a îmbunătăţit obiectivele pe termen mediu, după vânzări şi profit record în 2016, obţinute datorită îmbunătăţirii gamei de modele, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Profitul operaţional al grupului a crescut în 2016 cu 38%, la 3,28 de miliarde de euro, susţinut de un avans al veniturilor de 13,1%, la 51,2 miliarde de euro. În aceste condiţii, marja operaţională s-a mărit de la 5,2% la 6,4%, obiectivul fiind îndeplinit cu un an mai devreme.

Rezultatele au fost obţinute în pofida faptului că unele dintre cele mai importante pieţe ale companiei sunt încă la un nivel scăzut, ceea ce înseamnă că există potenţialul ca Renault să continue să crească, a declarat directorul financiar Clotilde Delbos.

Cota de piaţă a Renault a crescut în toate regiunile, potrivit datelor referitoare la vânzări publicate de grup în ianuarie, datorită noilor modele lansate şi a succesului unor modele low-cost precum Duster şi SUV-urile Kwid.

Grupul a stabilit obiective noi pe termen de cinci ani, între care o marjă operaţională de 7% şi venituri de 70 de miliarde de euro, în 2022, cu 37% peste cele din 2016.

Renault a mărit totodată dividendele propuse la 3,15 euro pe acţiune, de la  cele de 2,4 euro pe acţiune plătite anul trecut.

Rezultatele anuale ale Renault au depăşit aşteptările analiştilor, care prognozau un profit uperaţional de 3,07 miliarde de euro şi venituri de 50,84 miliarde de euro.

Grupul a redus costurile cu 184 milioane de euro, sub ţinta de 350 de milioane de euro. Renault a avertizat în iulie că obiectivul va fi pus în pericol de cheltuielile maei pentru activităţi de cercetare şi dezvoltare.

Renault anticipează că pieţele auto din Brazilia şi Rusia se vor stabiliza în acest an, China va creşte cu circa 5%, iar India cu 8%.

Pentru 2017 grupul se aşteaptă la continuarea creşterii veniturilor şi profitului operaţional, susţinute de fluxul de capital pozitiv.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.