Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) anunţă că, pentru alegerile parlamentare din acest an, până la data de 25 mai, ora 16:00, s-au înscris 1.000 de persoane pe portalul www.votstrainatate.ro, dintre care 683 au optat pentru votul prin corespondenţă, iar 317 pentru votul la secţia de votare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Potrivit AEP, înregistrarea ca alegător prin corespondenţă sau la o secţie de votare a demarat la data de 1 aprilie 2020 şi se va încheia odată cu expirarea a 15 zile de la data începerii perioadei electorale.

Până în prezent, s-au înregistrat 1.000 de persoane, cele maimulte optând pentru votul prin corespondenţă. 

Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente, Constantin-Florin Mituleţu-Buică, se declară dezamăgit de numărul mic de înregistrări efectuate în aproape două luni de funcţionare a portalului www.votstrainatate.ro  şi reiterează apelul său către concetăţenii noştri din străinătate de a opta pentru votul prin corespondenţă, ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanţă, fără cozi, fără deplasări, fără costuri şi fără riscuri, mai ales în contextul incertitudinii legate de evoluţia pandemiei de coronavirus. 

”Menţionăm că AEP a constatat, în decursul procedurilor de prelucrare a cererilor transmise pe portalul www.votstrainatate.ro, o serie de greşeli frecvente comise de alegători, cele mai multe dintre acestea vizând tipul şi valabilitatea actelor de identitate transmise, modul de completare a numelui şi prenumelui, claritatea scanurilor ataşate şi legalitatea documentelor de şedere în alte ţări”, a mai transmis AEP. 

Instituţia face mai multe precizări cu privire la înregistrarea pe portal:

1. Actul de identitate românesc utilizat la înregistrare trebuie să fie acceptat de legislaţia românească!

Lista documentelor de identitate româneşti:

• cartea de identitate;
• cartea electronică de identitate;
• cartea de identitate provizorie;
• buletinul de identitate;
• paşaportul diplomatic;
• paşaportul diplomatic electronic;
• paşaportul de serviciu;
• paşaportul de serviciu electronic;
• paşaportul simplu;
• paşaportul simplu electronic;
• paşaportul simplu temporar.

  ATENŢIE: Certificatul de naştere şi titlul de călătorie nu fac parte din categoria documentelor de identitate!

1. Actul de identitate utilizat trebuie să fie valabil!

Un act de identitate este în termenul de valabilitate dacă la momentul înregistrării nu este expirat.

2. Numele şi prenumele trebuie să fie scrise întocmai ca în actul de identitate!

Numele şi prenumele trebuie scrise corect, complet şi, în cazul mai multor nume sau prenume, în ordinea în care acestea figurează în actul de identitate.

4. Scanul documentelor ataşate trebuie să fie complet şi vizibil integral!

ATENŢIE: Scanul documentelor ataşate, inclusiv fotografia şi data expirării actului de identitate, trebuie să fie complet, clar, lizibil, nepixelat.

5. Documentul de şedere în străinătate trebuie să fie prevăzut în lista din Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 1627/2019!

6. Chiar dacă în paşaport este menţionată ţara de domiciliu sau reşedinţă, este necesară transmiterea unuia dintre documentele care atestă şederea în străinătate, specific pentru fiecare ţară, conform Ordinul ministrului afacerior externe nr. 1627/2019

Întrebări şi sesizări legate de procedura de preînregistrare şi înscriere pot fi transmise la adresa de e-mail contact@votstrainatate.ro
 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.