Într-o ţară în care numărul cazurilor de infecţii cu transmitere sexuală este în creştere, iar 1 din 2 adolescenţi între 16 şi 18 ani declară că are relaţii sexuale neprotejate, o campanie de educaţie sexuală a reuşit să aducă ofere soluţii concrete pentru această problemă majoră de sănătate publică. „Testat e HOT“, program lansat de MedLife împreună cu agenţia Golin România, a fost recunoscut recent cu aur şi bronz la Effie Awards România 2025 – pentru inovaţie, impact şi eficienţă demonstrată.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Campania „Testat e HOT“ a fost distinsă cu aur la categoria Marketing Innovation şi bronz la Marketing Disruptions în cadrul Effie Awards România 2025 – cea mai importantă competiţie de eficienţă în marketing. Aceste premii reconfirmă poziţia MedLife ca lider în inovaţie medicală în România şi Europa de Est şi vin să completeze o serie de distincţii naţionale şi internaţionale acumulate în ultimul an.

Unul dintre elementele-cheie care au diferenţiat această campanie a fost folosirea dronelor pentru transportul probelor biologice, o premieră în regiune, care a redus semnificativ timpul pentru aşteptarea rezultatelor testelor pentru infecţii cu transmitere sexuală: practic, acestea sunt procesate în aceeaşi zi. Astfel, inovaţia tehnologică a devenit parte integrantă a unui program de educaţie sexuală adaptat noii generaţii.

Nevoie stringentă de educaţie sexuală în România

Lansată într-un context în care România se confruntă cu o creştere semnificativă a cazurilor de BTS – conform INSP, în 2022 s-au înregistrat cu 57,8% mai multe cazuri de sifilis faţă de anul anterior – campania MedLife şi-a propus să ajungă direct la publicul tânăr, într-un mod relevant şi accesibil.

Astfel, obiectivele principale ale campaniei au fost creşterea conştientizării riscurilor BTS, promovarea testării regulate şi, mai ales, accesibile, precum şi combaterea ruşinii şi a lipsei de informaţii legate de sănătatea sexuală.

„«Testat e HOT» nu este doar o campanie premiată – este un demers autentic de educaţie sexuală, care a reuşit să deschidă o conversaţie necesară în România, aducând în prim-plan o soluţie concretă pentru o problemă majoră de sănătate publică. Iar MedLife rămâne compania care transformă inovaţia medicală în realitate – de la drone şi festivaluri, la centre mobile de testare şi conţinut educaţional accesibil. În plus, premiul obţinut vine să consolideze poziţia noastră de companie medicală tehnologizată, cu un impact real atât în România, cât şi la nivel regional“, a declarat Ina Ilie, Director de Comunicare MedLife. 

Tehnologia transformă medicina

Printre cele mai apreciate iniţiative din cadrul campaniei „Testat e HOT“ s-au numărat o serie de execuţii inovatoare, menite să aducă educaţia sexuală şi testarea BTS mai aproape de publicul tânăr. Campania a debutat cu un studiu naţional realizat pe un eşantion de 800 de tineri cu vârste între 16 şi 35 de ani, care a analizat comportamentele şi atitudinile acestora faţă de sănătatea sexuală. În paralel, MedLife a conceput pachete speciale de analize BTS, disponibile cu reducere pentru participanţii la festivaluri precum Electric Castle şi Summer Well.

Un moment de referinţă a fost aducerea, în premieră, a unui centru mobil de testare BTS la un festival din Europa Centrală şi de Sud-Est, facilitând astfel accesul rapid şi simplu la testare pentru mii de participanţi. Tot în cadrul acestor evenimente, MedLife a organizat sesiuni de consiliere confidenţiale, tip „Speed Dating”, cu medici ginecologi, urologi, psihologi şi psihiatri, precum şi „Hot Talks” – discuţii libere despre prevenţie, relaţii sănătoase şi subiecte considerate încă tabu, moderate de influenceri cunoscuţi.

Pentru a reduce timpul pentru aşteptarea rezultatelor, compania a integrat în această campanie şi sistemul de transport al probelor biologice cu drone, ceea ce a permis comunicarea rezultatelor chiar în ziua testării. Toate aceste iniţiative au fost reunite într-o platformă dedicată, uşor accesibilă publicului larg, care concentrează informaţiile esenţiale despre prevenţie, testare şi sănătate sexuală.

Prin toate aceste execuţii, MedLife şi-a consolidat poziţia ca lider în tehnologie medicală şi inovaţie şi este, în prezent, singura companie medicală din România şi din Europa de Sud-Est care foloseşte drone pentru transportul probelor biologice şi oferă astfel o experienţă medicală modernă şi centrată pe nevoile reale ale comunităţii.

Şase medalii de aur şi multe alte premii la şapte competiţii, pentru „Testat e HOT

Effie Awards 2025 adaugă un nou nivel de validare pentru o campanie care a fost deja recunoscută în mai multe competiţii naţionale şi internaţionale. În total, campania „Testat e HOT“ a primit şase medalii de aur, cinci de argint, două de bronz şi a fost câştigător la mai multe categorii în cadrul altor competiţii, astfel:

  • Effie Awards România 2025:

▫  gold – Marketing Innovation

▫  bronze – Marketing Disruptions

  • SABRE Awards EMEA:

▫  câştigător al categoriei Geographic: The Balkans

▫  gold - Event & Experiential Marketing

  • Eventex Awards:

▫  gold – Interactive Outdoor Experience

▫  gold – Cause Event

▫  gold – Brand Experience – Healthcare

▫  silver – Brand Engagement Event

▫  silver – Positive Change Event

  • European Excellence Awards 2024:

▫  câştigător la categoria Event & Experiential Marketing

  • Romanian PR Award 2024:

▫  golden award for Excellence – Brand PR: New products and services

▫  silver award for Excellence – Tech PR & Communication of innovation

▫  silver award for Excellence – Media & Influencer Relations

  • Comma Awards 2025:

▫  silver – Best Innovative Communication Campaign

▫  bronze – Best Brand Activation Campaign

  • Biz PR Awards 2024:

▫  câştigător la categoria Sănătate

(Articol susţinut de MedLife)

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.