Aproape trei sferturi dintre consumatorii care au călătorit in Uniunea Europeană au avut probleme în timpul călătoriilor, cei mai mulţi invocând întârzierea sau anularea mijlocului de transport, în special avion, dar şi probleme cu hotelul, relevă un sondaj realizat de Centrul European al Consumatorilor (ECC) România în timpul Târgului de Turism al României.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Conform unui comunicat, 29% nu s-au adresat unei instituţii specializate de protecţie a consumatorilor, iar 81% consideră că ECC Romania este o inţiativă bună.

Dintre cei chestionaţi, 58% merg în vacanţă cu familia, 33% cu prietenii, în timp de 9% preferă să călătorească singuri.

Evenimente

30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

Referitor la buget, aproape o treime dintre cei chestionaţi au spus in mare parte că preferă o vacanţă în România cu un buget sub 300 euro pe sejur, iar 44% dintre aceştia spun că vor pleca în această vară în vacanţă şi în România, dar şi în afara ţării. 

Doar 13% dintre subiecţi au un buget de peste 1000 de euro pentru un sejur în România, 31% alocând între 500 şi 1000 de euro, în timp ce 22% se încadrează în intervalul 300-500 de euro.

De asemenea, 92% dintre cei chestionaţi au declarat că au călătorit în state membre UE, 72 % dintre aceştia întâmpinând probleme în timpul călătoriei. O treime dintre cei care au spus că au avut probleme au invocat transportul, 15% au avut probleme cu bagajele, 16% au avut probleme cu produsele achiziţionate din ţara respectivă, iar 21% au avut probleme cu hotelul, în timp ce 16% au invocat alte inconveniente.

Mai puţin de 50% dintre repondenţi, respectiv 41%, ştiu ce drepturi au când călătoresc într-o ţară a Uniunii Europene.

ECC-Net este alcătuită din centrele europene pentru consumatori din 29 de ţări (27 state membre ale U.E., plus Norvegia şi Islanda), şi este co-finanţată de Direcţia Generală de Sănătate şi Protecţia Consumatorilor a Comisiei Europene şi de către fiecare dintre statele membre. Scopul reţelei este de a crea încrederea în piaţa internă europeană, oferind consumatorilor informaţii utile cu privire la drepturile lor, consiliere şi ajutor în achiziţii transfrontaliere.

În România, „Centrul European al Consumatorilor", oferă consumatorilor o gamă variată de servicii, de la informarea asupra drepturilor lor, la oferirea de consultanţă şi sprijin în rezolvarea problemelor pe care le întâmpină.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.