Ugur Yesil, CEO şi Executive Board Member al Kanal D, vorbeşte, într-un interviu acordat News.ro, despre parcursul postului de televiziune în cei 15 ani de existenţă pe piaţa media românească, despre provocările şi aşteptările pe care le au telespectatorii, quiz show-ul cu Dan Negru, matinalul care a debutat luni şi despre secretele apropierii de public.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Kanal D a împlinit, la 1 martie, 15 ani de când funcţionează pe piaţa media din România. Ugur Yesil a vorbit despre strategie şi abordarea conţinutului, despre relevanţă şi poziţia de trendsetter în ceea ce priveşte şerialele turceşti. CEO-ul a dezvăluit câteva dintre emisiunile care vor fi difuzate în perioada următoare, în special matinalul Kanal D şi quiz show-ul prezentat de Dan Negru, ce va dezvolta cu precădere compania. 

Ugur Yesil a explicat şi succesul Kanal D de-a lungul acestor ani, ceea ce a plasat televiziunea grupului Dogan Media International în top 3 televiziuni generaliste într-un timp record.

Serialele turceşti şi producţiile interne au devenit punctele forte ale staţiei. Ştirile Kanal D vor fi şi pe tronsonul de dimineaţă. 

Postul de televiziune Kanal D s-a plasat pe primul loc în audiente, la nivelul publicului Naţional, în Prime Time (20.00 - 00.00), perioada ianuarie-septembrie 2021, cu o cota de piaţă 18,1%, şi o creştere de 25% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. În ceea ce priveşte publicul de la oraşe, Kanal D a înregistrat de asemenea o creştere semnificativă a cotei de piaţă, de 28%, cu 15,7% Share, plasandu-se astfel pe locul doi în Prime Time (20:00-24:00), pe acest target, conform datelor oferite de Kantar Media România. De asemenea, o creştere importantă a cotei de piaţă a fost înregistrată şi la nivelul publicului comercial, de 23%, la nivelul întregii zile.

Prezentăm integral interviul acordat News.ro de Ugur Yesil:

Privind în urmă, cum arăta televiziunea atunci şi ce a devenit la 15 ani distanţă?

Ugur Yesil: În urma cu 15 ani, piaţa media din România era una extrem de competitivă, existau, la un prim nivel al topului, două televiziuni generaliste care îşi împărţeau cea mai mare parte a audienţei, urmate de alte 4-5 televiziuni deloc de neglijat, care îşi împărţeau o „felie" semnificativă a cotei de piaţă. La acea vreme telespectatorii urmăreau show-uri şi vedete consacrate, iar piaţa de televiziune era inundată de seriale sud-americane; televiziunea naţională încă livra emisiuni inspiraţionale în tradiţia Lazarov. Era destul de dificil să te impui ca nou venit într-un asemenea business extrem de competitiv.

Dar în 2007, am lansat Kanal D chiar şi în acest mediu care părea saturat de emisiuni şi vedete, am început prin a transfera o serie de vedete puternice de la alte televiziuni, dar şi de show-uri, precum „Vacanţa mare", sau „Gaşca". Am lasat reality-show-ul „Nora pentru mama" care a devenit un fenomen la vremea respectivă. Am fost prima televiziune comercială care a difuzat Liga I de Fotbal. Lansarea Kanal D a fost un un adevărat boom pe piaţă, am investit foarte mult şi am jucat în prima ligă încă de la început.

Apoi, în 2011 am schimbat integral strategia şi abordarea de conţinut, am restructurat întregul business, echipa de management, conţinutul programelor, concentrându-ne pe diferenţiere faţă de ceea ce exista pe piaţă, oferind astfel o alternativă publicului. În primul rând, am regândit abordarea ştirilor de o manieră unică, cu o adresabilitata mai personală, plasând în centrul atenţiei  telespectatorul şi informaţia relevantă de pe agenda zilei. Am dezvoltat o reţetă proprie de conţinut, ne-am concentrat mai mult pe producţii interne, formate proprii, dar am şi achiziţionat formate internaţionale de renume. Am programat serialele turceşti în Prime Time, am lansat „Suleyman Magnificul: Sub domnia iubirii", care a înregistrat o audienţă uriaşă, devenind un adevărat fenomen şi consolidându-ne poziţia de trendsetter pe acest segment al serialelor turceşti.

A urmat difuzarea multor producţii de acest gen de succes, toate acestea ducând la schimbarea unor obiceiuri de consum în România, dar şi în regiune, pentru ca multe ţări europene au preluat modelul şi au difuzat seriale turceşti. În anii care au urmat, am fost în continuare atenţi la nevoile publicului, la trendurile pieţei şi am inovat constant. Grila a fost îmbogăţită cu formate puternice internaţionale, cum ar fi "Roata Norocului", "Vrei să fii milionar", dar au apărut şi producţii interne care au avut succes şi care se regăsesc şi acum în grila postului, de exemplu emisiunea de reportaje "Asta-i România!", "Teo Show". A urmat apoi lansarea primului reality show de stil "Bravo, ai stil!", un brand puternic care a generat uriaşe comunităţi online. Am introdus, de asemenea, pentru prima dată pe piaţa din România un reality sportiv, "Exatlon", care aducea cu sine ceva extraordinar, dincolo de cifrele uriaşe. Sportul, joaca afară, departe de un ecran, cucerea copiii, tinerii, maturii şi chiar seniorii. "40 de întrebări, cu Deise Rifai" a fost, de asemenea, o revelaţie media încă de la lansare, iar ecourile emisiunii sunt uriaşe în media după fiecare difuzare.

În permanenţă, Kanal D a avut o legătură solidă cu telespectatorii săi, împărtaşind cu aceştia valori comune, precum prietenia, camaraderie, dorinţa de a fi tot mai bun în ceea ce faci. Iar această legătură puternică se traduce şi prin faptul că staţia Kanal D se află acum în top trei cele mai urmărite posturi TV din România, adesea situându-se pe primul loc în audienţe, atât în Day Time, cât şi în Prime Time. Odată cu trecerea anilor, Kanal D şi-a extins proprietăţile şi a venit în întâmpinarea publicului, cu suporturi noi, dar şi content atractiv. Astăzi, Kanal D ajunge la public prin trei mari componente, TV, radio şi digital. Iar noi ne propunem să consolidăm aceste proprietăţi şi să le dezvoltăm în continuare.

Care au fost cele mai mari provocări? Ce aţi învăţat în aceşti ani despre gusturile publicului? Care ar fi, să spunem, punctul forte al postului de televiziune?

Ugur Yesil: Am trecut prin multe provocări în aceşti 15 ani. Prima a fost criza economică din 2008 - 2009, atunci când piaţa de publicitate a scăzut cu aproape 50%, cu un impact uriaş asupra preţurilor, iar aceasta situaţie s-a transformat într-o lecţie preţioasa pentru că ne-am adaptat rapid, învăţând să facem faţă unei crize de asemenea anvergură. O altă provocare uriaşă a fost în 2011, atunci când am reformat întreaga strategie de business, pornind de la echipa de management până la strategia de conţinut. Serialele turceşti şi producţiile interne au devenit pilonii centrali ai staţiei şi ne-am propus să aducem în permanenţă producţii noi, fresh, inovând şi devenind astfel trendsetteri. Am investit în conţinutul ştirilor şi în acea abordare apropiată faţă de telespectator, venind în faţa publicului cu ştiri relevante, neagajate în niciun fel politic.

Un alt pas important a fost făcut în 2019, odată cu achiziţionarea Radio Impuls, o staţie locală pe care am transformat-o într-una naţională şi care a reuşit, în trei ani, să ajungă în preferinţele publicului urban; matinalul "Dimineaţa nebună" a ajuns pe locul 6 în top, la nivelul publicului comercial din Bucureşti.

Cea mai recentă provocare a fost perioada pandemiei, pe care am reuşit să o traversăm şi cu rezultate foarte bune, în acelaşi timp reuşind să oferim conţinut fresh telespectatorilor, dar şi să păstram sănătatea angajaţilor, prin grija şi respectarea măsurilor de siguranţă.

În toţi aceşti ani, am înţeles că publicul nostru ne apreciază căldura, empatia, şi suntem fericiţi că valorile noastre, precum onestitatea, autenticitatea au ajuns direct la sufletul telespectatorilor noştri. În continuare ne dorim să transmitem aceste valori care ne caracterizează şi prin calitatea producţiilor care să răspundă nevoilor de entertainment şi de informare ale tuturor celor care ne urmăresc.

S-a schimbat profilul telespectatorului Kanal D de-a lungul anilor?

Ugur Yesil: Publicul ţintă al Kanal D este cel al unui post generalist de televiziune, iar noi ne dorim să le fim telespectatorilor, fie că este vorba de tineri, maturi, vârstnici, femei, bărbaţi şi copii, din toate zonele sociale şi geografice ale României, o sursă permanentă de divertisment de calitate şi informaţie utilă. Împrospătăm în permanenţă grila de programe şi iată că acum, ne pregătim de lansarea unui matinal, "Dimineaţa cu Noi" şi, de asemenea, suntem bucuroşi să le oferim celor de acasă un quiz atractiv şi foarte antrenant, ce va fi prezentat de Dan Negru.

Iar Ştirile Kanal D s-au 'îmbogăţit' cu un nou tronson, cel de dimineaţa, iar telespectatorii pot urmări cele mai fresh informaţii ale zilei la Kanal D, de luni până joi, de la ora 7.00.

Profilul telespectatorului Kanal D a devenit unul mult mai complex în timp, practic acum urmărim structura TV-ului. Dacă în primii ani ai Kanal publicul era în mare parte unul feminin, matur şi vârstnic, lucrurile s-au schimbat pe parcurs, Kanal D are acum un public echilibrat, activ social şi eterogen, masculin şi feminin, din întreaga ţară şi de la oraşe, care a venit către noi odată cu show-uri precum „Bravo, ai stil!", „Exatlon", "40 de întrebări cu Denise Rifai".

Această diversitate decurge şi din specificul show-urilor, care răspund unor gusturi variate. Sunt emisiuni la care se poate uita toată familia, cum e "Roata Norocului" sau "Teo Show", emisiuni  si reality-uri precum "Ochii din umbră", "În căutarea adevărului" sau "Se strigă darul" care vin în întâmpinarea celor atraşi de experienţele împărtăşite, de poveştile din viaţă cotidiană .

În ceea ce priveşte Ştirile Kanal D, un reper zilnic pentru telespectatori, aproximativ 60% din telespectatori au vârste cuprinse între 18 şi 44 de ani, şi peste 70% au o educaţie medie şi superioară. Acestea sunt doar câteva exemple ale diversităţii oferite de Kanal D, dar şi în ceea ce priveşte publicul care ne urmăreşte. De asemenea, în tot acest timp am investit în infrastructură, tehnologie, pentru ca publicul să aibă parte de un spectacol total, atât din punct de vedere al conţintului, cât şi al suportului tehnic prin care acesta le este livrat şi accesat.

Kanal D se află în top trei televiziuni din România. Vă aşteptaţi la acest succes când aţi înfiinţat postul?

Ugur Yesil: Am intrat în competiţie cu gândul să reuşim, obiectivul nostru a fost să facem performanţă şi să fim în top trei, am crezut că este posibil, dar dincolo de această încredere a fost strategia care s-a modelat în permanenţă pentru că şi contextul evolua. Am trecut prin recesiunea din 2008, şi nu numai că am rezistat, dar am făcut performanţă, am trecut prin pandemie, extrem de periculoasă pentru orice business, şi am reuşit. Kanal D s-a aflat în 2021 pe locul doi la nivelul publicului Naţional în Prime Time (20.00 - 00.00), iar acest trend continuă şi anul acesta. 

Câţi angajaţi are acum Kanal D?

Ugur Yesil: Kanal D are în prezent peste 300 de angajaţi full time. Mulţi dintre cei care se aflau la începuturile Kanal D aici sunt şi acum în echipă. Mai mult de 80 din angajaţii primilor ani se află şi acum la Kanal D, iar această realitate spune multe despre motivaţia celor care lucrează aici, despre atmosfera în care îşi desfăşoară activitatea. Pentru Kanal D, angajaţii reprezintă cea mai preţioasă resursă.

Odată cu cooptarea în echipa Kanal D a lui Dan Negru, unul dintre cei mai importanţi animatori TV de pe piaţa românească, pe ce programe va fi pus accentul în următoarea perioadă? Ce va face Dan Negru la Kanal D?

Ugur Yesil: Suntem foarte bucuroşi că îl avem alături, în echipa, pe Dan Negru. Este, într-adevăr, unul dintre cei mai valoroşi oameni de televiziune din România. Ne dorim să dezvoltăm o serie de proiecte foarte interesante pentru publicul larg şi vom începe cu un quiz, foarte atractiv tocmai prin simplitatea lui, cel mai uşor de înţeles quiz din istoria televiziunii. Deocamdată suntem în perioada de desfăşurare a castigului şi vom reveni cu mai multe detalii despre această emisiune, dar şi despre alte proiecte pe care ne dorim să le dezvoltăm împreuna cu Dan Negru.

Cum a fost pentru Kanal D al doilea an al pandemiei? Ce a însemnat?

Ugur Yesil: După primul an, care a fost o provocare uriaşă pentru noi, eram şi mai pregătiţi, ştiam cu ce ne confruntăm; fluxurile de lucru, cu parte din angajaţi acasă, s-au derulat fără probleme. Ce vreau sa scot în evidenţă este faptul că Ştirile Kanal D au rămas un reper major pentru publicul din România în perioada pandemiei, prin obiectivitate, mai ales în contextul proliferării fenomenului de fake-news şi a nevoii oamenilor de informaţie corectă, din surse de încredere, verificate.

Am continuat să livram conţinut fresh, prin emisiunile în direct, un exemplu e „Teo Show", sau show-urile mari, cu filmări care presupun desfăşurare de forţe, cum ar fi „Bravo, ai stil". Am respectat în continuare toate măsurile de protecţie pentru ca angajaţii, dar şi invitaţii şi partenerii Kanal D să fie în siguranţă când ne trec pragul. De asemenea, a contat foarte mult că am venit cu un format proaspăt, precum „40 de întrebări cu Denise Rifai", devenit un show fenomen inca de la prima difuzare. Tot în perioada pandemiei, românii au călătorit prin intermediul emisiunii de reportaje de călătorie „ROventura".

Concluzionând, spectacolul de bună calitate, umorul şi, nu în ultimul rând, informaţia responsabilă au fost şi sunt cuvintele de ordine la Kanal D. Tot în această perioadă am dezvoltat şi platforma theXclusive, pe YouTube, un loc în care comsumatorii din mediul online pot accesa un conţinut exclusiv, gândit special pentru ei şi care acoperă o gamă largă de preocupări, de la interviuri, poveşti de viaţă, până la muzică, lifestyle, cooking.

Ce le pregătiţi telespectatorilor anul acesta? Să ne aşteptăm şi la formate noi de emisiuni?

Ugur Yesil: În această primăvara, chiar odată cu aniversarea noastră de 15 ani ne pregătim să lansăm matinalul „Dimineaţa cu noi", un program dinamic, cu informaţii utile, dar şi umor. Trei prezentori carismatici, Bursucu, Viviana Sposub şi George Tănase, le vor face diminţile frumoase românilor. De asemenea, avem de pe 1 martie Ştirile de dimineaţă, de la ora 7.00, cu Cristina Dorobanţu. Un grupaj informativ util, plin de energie, cu informaţii proaspete.

Telespectatorii noştri îşi doreau acest jurnal de la prima oră, astfel că am gândit un program care să răspundă corespunzător aşteptărilor celor de acasă. Pregătim, cum spuneam, acest quiz revoluţionar pentru piaţa media din România, cu Dan Negru prezentator. Dar suprizele frumoase nu se opresc aici şi as vrea să las telespectatorii să le descopere în perioada următoare. Vom păstra, desigur, show-urile care au devenit atât de importante pentru telespectatori, pe toate tronsoanele, iar în materie de seriale turceşti, cu siguranţă vom rămâne la fel de interesanţi pentru publicul larg. De asemenea, am început să pregatim emisiuni noi, suprinzătoare pentru grila de toamna.

Care sunt emisiunile şi filmele dumneavoastră preferate?

Ugur Yesil: Urmăresc prin natura profesiei mele toate tipurile de emisiuni difuzate atât de Kanal D, cât şi de concurenţă, dar cu precădere, pentru propria informare, Ştirile Kanal D şi interviurile absolut suprinzătoare din emisiunea „40 de întrebări cu Denise Rifai". De asemenea, sunt conectat şi la ceea ce se întâmplă pe plaformele de streaming, pentru că este un tren puternic pe care îl urmăresc cu atenţie.

Anul acesta, va fi o strategie mult diferită a Kanal D faţă de cum au fost obişnuiţi telespectatorii? Ce aşteptări aveţi de la 2022 din punct de vedere al audienţelor?

Ugur Yesil: La nivel de staţie, prioritatea Kanal D este să consolideze toate proprietăţile media, fie că este vorba de TV, radio sau divizia online (kanald.ro, stirilekanald.ro, wowbiz.ro, Kfetele.ro, radioimpuls.ro). De asemenea, în concordanţă cu trendurile pieţei media, ne vom concentra şi pe generarea de conţinut video exclusiv, pe theXclusive, răspunzând astfel afinităţii publicului pentru streaming, atât de evidentă mai cu seamă după declanşarea pandemiei. Continuăm, de asemenea, strategia de dezvoltare a Radio Impuls, astfel încât să ajungă în top 5 al celor mai importante staţii radio din România.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.