7card, deţinut de Wellhub, platformă globală de wellbeing corporativ, anunţă lansarea celei de-a treia ediţii a raportului de rentabilitate în wellbeing, care include pentru prima dată România în studiu, alături de pieţe mature precum SUA, Marea Britanie, Germania sau Brazilia. Rezultatele studiului aprofundat internaţional ”Return on Wellbeing 2025”, realizat de Wellhub, plasează România într-un moment de maturizare rapidă a interesului pentru starea de bine la locul de muncă, unde acest concept începe să fie privit ca o investiţie strategică pentru dezvoltarea unui business.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Raportul ”Return on Wellbeing 2025”, bazat pe informaţiile a peste 1.500 de directori generali şi lideri de afaceri internaţionali, din care 150 respondenţi din România, subliniază că, la nivel global, deşi costul este un factor, principala preocupare pentru lideri este să se asigure că angajaţii utilizează efectiv beneficiile pentru wellbeing oferite.

Datele din raportul Wellhub 2025 indică o aliniere parţială a României la tendinţele globale. 82% dintre liderii globali raportează o rentabilitate pozitivă a investiţiilor în wellbeing, iar în România, 58% dintre liderii de business consideră starea de bine un factor esenţial pentru succesul financiar.

Totodată, 92% dintre, directorii generali români recunosc impactul direct al sănătăţii mintale asupra performanţei organizaţionale. 56% afirmă că wellbeing-ul sprijină retenţia angajaţilor, iar 43% spun că a contribuit la reducerea costurilor medicale. De asemenea, 55% au remarcat o influenţă directă asupra absenteismului, iar 41% observă un efect pozitiv asupra retenţiei. 47% dintre liderii care se implică personal în wellbeing au crescut bugetele alocate, în timp ce 75% afirmă că angajaţii apreciază aceste programe. În ciuda acestor progrese, 30% dintre CEO români identifică lipsa de implicare a angajaţilor drept cea mai mare barieră în implementarea eficientă a iniţiativelor de wellbeing.Cercetările noastre arată clar că directorii generali nu ezită să îşi asume angajamentul financiar faţă de starea de bine; aceştia sunt motivaţi de dorinţa de a vedea un impact real, tangibil, prin participarea angajaţilor. Am văzut acest lucru direct: starea de bine nu este doar un beneficiu, ci este un factor strategic pentru o productivitate sporită, o retenţie mai puternică a talentelor şi un profit mai eficient prin reducerea costurilor asistenţei medicale. Este esenţial pentru noi să recunoaştem că, deşi putem avea acces unic la resurse şi flexibilitatea de a ne prioritiza sănătatea, mulţi angajaţi nu au acest lucru. Furnizarea de programe de bunăstare accesibile şi cu impact pentru toţi angajaţii nu este doar un imperativ moral; este o investiţie strategică care produce randamente substanţiale în întreaga organizaţie”, a declarat Cesar Carvalho, CEO şi cofondator al Wellhub.

Raportul evidenţiază concluzii globale majore care redefinesc modul în care liderii percep starea de bine la locul de muncă. În primul rând, bunăstarea nu mai este considerată un beneficiu opţional, ci un atu strategic: 82% dintre directorii generali la nivel global raportează randamente pozitive din programele de wellbeing, corelându-le direct cu creşterea productivităţii, reducerea absenteismului, o retenţie mai puternică a angajaţilor şi diminuarea costurilor cu asistenţa medicală. În al doilea rând, studiul scoate în evidenţă un decalaj semnificativ între percepţia liderilor şi experienţele reale ale angajaţilor: în timp ce 93% dintre CEO spun că se bucură de o stare de bine excelentă sau bună, doar 63% dintre angajaţi confirmă acest lucru. directorii care participă activ la iniţiativele de wellbeing sunt de două ori mai predispuşi să mărească bugetele dedicate, ceea ce deschide oportunitatea de a extinde către întreaga forţă de muncă beneficiile testate personal – cum ar fi accesul la terapie, mişcare şi mindfulness. Pe de altă parte, realitatea muncii flexibile devine normă: 58% dintre liderii globali afirmă că un program flexibil le-ar îmbunătăţi propria stare de bine, iar 45% consideră că acest model este esenţial pentru succesul programelor de wellbeing, care trebuie să includă soluţii virtuale la cerere şi accesibile în diverse locaţii.

Constatăm o maturizare accelerată a pieţei, liderii români sunt tot mai conştienţi că un program de wellbeing nu este un cost, ci un pilon esenţial al performanţei. Provocarea noastră este să ajutăm companiile să transforme aceste convingeri în politici clare, bugete reale şi rezultate măsurabile, mai ales în colaborare cu echipele de HR. Anul acesta am mai observat că organizaţiile care au tratat wellbeing-ul ca pe un proces integrat, cu susţinere reală din partea top managementului şi implementare consecventă, au înregistrat cele mai bune rezultate. De la nivelul 7card vedem cum un program bine structurat, construit în jurul nevoilor reale ale angajaţilor, generează o rată mai mare de implicare şi o cultură mai sănătoasă”, spune Dan Moraru, Country Lead 7card by Wellhub.

Raportul global aduce şi o serie de recomandări strategice pentru liderii de HR, care doresc să stimuleze investiţiile în wellbeing. Una dintre cele mai eficiente strategii este raportarea frecventă a impactului programelor: directorii generali care primesc actualizări lunare privind performanţa iniţiativelor sunt semnificativ mai predispuşi să majoreze bugetele. De asemenea, încadrarea stării de bine ca un atu al afacerii, corelată cu productivitatea, retenţia şi scăderea costurilor, este esenţială pentru acceptarea la nivel executiv. Începerea cu programe pilot bazate pe date ajută la generarea de rezultate măsurabile şi la fundamentarea deciziilor viitoare. Implicarea activă a conducerii transformă liderii în promotori interni, accelerând adoptarea la nivel organizaţional. Nu în ultimul rând, abordarea proactivă a preocupărilor directorilor generali cu privire la implicare, rentabilitatea investiţiei şi buget, cu ajutorul unor date concrete, transformă scepticismul în susţinere, potrivit Return on Wellbeing 2025.

Raportul integral poate fi consultat accesând landing page-ul dedicat.

Metodologie

Wellhub a chestionat 1.500 de CEO, preşedinţi şi parteneri manageriali/directori din 10 ţări pentru a înţelege motivaţiile acestora de a investi în wellness corporativ. Sondajul a fost realizat online prin intermediul QuestionPro între 24 ianuarie şi 7 februarie 2025, vizând liderii companiilor cu peste 100 de angajaţi. Acesta a inclus 67 de întrebări folosind scale Likert, formate cu variante multiple de răspuns şi răspunsuri deschise. Răspunsurile au fost colectate în mod egal în Statele Unite, Regatul Unit, Brazilia, Argentina, Chile, România, Spania, Italia, Germania şi Mexic (150–151 per ţară). Rezultatele au un nivel de încredere de 95% şi o marjă de eroare de 5%.

Despre 7card by Wellhub

7card este cea mai extinsă reţea de beneficii de wellbeing pentru angajaţi din România. Parte din platforma globală Wellhub, 7card oferă acces integrat la mii de săli de sport, activităţi outdoor, terapie şi wellness digital, contribuind la construirea unei culturi organizaţionale centrate pe sănătate, echilibru şi performanţă sustenabilă. Prin intermediul aplicaţiei 7card angajaţii au acces la peste 610de centre de fitness, yoga, pilates, piscine, studiouri de dans sau escaladă, plus alte 40 de activităţi. De asemenea utilizatorii 7card au acces la programe de wellbeing care oferă consiliere, programe de nutriţie, mindfulness, educaţie de wellbeing care pot fi continuate şi în perioadele de pauză de la activitatea de fitness, pentru a susţine călătoria lor de wellbeing.  Cu peste 13 ani de activitate, 7card susţine peste 250.000 de angajaţi din peste 1.000 de companii în 57 de oraşe din România, din toate domeniile de activitate şi toate dimensiunile, să îşi construiască programul ideal de wellbeing. În ianuarie 2022, 7card a fost achiziţionat de către Wellhub (fostul Gympass), operatorul global #1 în servicii de corporate wellbeing, cu operaţiuni în 11 ţări din America de Nord şi Centrală, America de Sud şi Europa.

Despre Wellhub

Wellhub este o platformă de wellbeing corporativ care conectează angajaţii cu cei mai buni parteneri pentru fitness, mindfulness, terapie, nutriţie şi somn, toate incluse într-un abonament conceput să coste mai puţin decât fiecare partener individual. Peste 23.000 de companii din 13 ţări folosesc Wellhub pentru a oferi milioanelor de angajaţi acces la programe de wellness corporativ de cea mai bună calitate, care s-au dovedit a stimula adoptarea şi implicarea pe scară largă a angajaţilor. Cu Wellhub, angajaţii îşi pot verifica starea de bine în fiecare zi. Rezultatul este o productivitate mai bună, o retenţie mai mare şi costuri mai mici pentru asistenţă medicală. Acesta este Efectul Wellhub. E timpul să deveniţi o companie de wellness, de astăzi!

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.