Numărul celor care au plătit online pentru emiterea paşapoartelor, de la începutul lunii iulie, a ajuns la 12,4 la sută, fiind zile în care aproximativ 800 de persoane au folosit metodele alternative de plată introduse recent de Ministerul Afacerilor Interne, arată oficiali ai instituţiei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Imediat după introducerea facilităţii de plată online pentru emiterea paşapoartelor, aproximativ opt la sută dintre solicitanţi plăteau prin internet banking ajungând la 12,4 la sută în ziua de 12 iulie, arată statisticile Ministerul Administraţiei şi Internelor (MAI). Reprezentanţii instituţiei estimează că astfel de forme de plată a taxelor vor fi din ce în ce mai utilizate în următoarele zile.

De la începutul lunii iulie şi până în prezent numărul cererilor de eliberare a paşapoartelor a crescut cu 30 la sută la nivel naţional, existând zile în care se înregistrează peste 6.800 de cereri, arată MAI. 

Direcţia Paşapoarte şi Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatricularea Vehiculelor recunosc plăţile prin internet banking fără ca beneficiarii să mai meargă la bancă pentru ştampilarea extrasului de cont care să ateste operaţiunea. Astfel, la ghişee angajaţii celor două direcţii din MAI vor avea la dispoziţie informaţii în timp real, în format electronic, de la Trezoreria Statului. În plus, se lucrează la o aplicaţie prin care timpul destinat acestor verificări să fie scurtat.

Măsurile de simplificare a acestor plăţi au fost adoptate prin Ordonanţa de Urgenţă 41/2016, astfel că plata taxei de paşaport, precum şi a tarifelor aferente confecţionării şi valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferenţial, păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizaţiilor provizorii şi a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament, mandat poştal sau în numerar, începând de marţi.

Până acum, aceste taxe se puteau achita doar la casieriile CEC Bank.

"Pe documentul de plată vor fi înscrise următoarele informaţii: CNP-ul şi numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal şi denumirea Instituţiei Prefectului unde va fi depusă cererea de eliberare a paşaportului, permisului de conducere, certificatului de înmatriculare sau a altor documente, după caz, suma şi tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata”, precizează Ministerul Afacerilor Interne. 

Începând de marţi, fiecare prefectură a deschis un cont unic distinct pentru aceste plăţi, care poate fi găsit pe site-ul fiecărei prefecturi. Pe aceste site-uri sunt afişate, pe lângă contul IBAN, numărul codului fiscal şi instrucţiuni de completare a documentelor de plată. 

Conform noilor proceduri, paşaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor, nu doar de la cel la care s-a depus cererea, cu condiţia ca cetăţeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, paşapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reşedinţă, în schimbul unei taxe suplimentare care se plăteşte la momentul primirii documentului.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.