Licenţele de funcţionare sau provizorii pentru serviciile sociale acordate copiilor, victimelor violenţei domestice şi persoanelor cu dizabilităţi vor fi eliberate, potrivit unei hotărâri adoptate miercuri de Guvern, de către autorităţile cu atribuţii din subordinea Ministerului Muncii, respectiv Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie (ANPDC), Agenţia Naţională pentru Egalitate de Şanse (ANES) şi Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Dizabilităţi (ANPD).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Guvernul a aprobat în şedinţa de miercuri o Hotărâre care prevede că alte trei instituţii din subordinea Ministerului Muncii vor putea acorda licenţe de funcţionare sau provizorii pentru serviciile sociale din domeniul propriu de activitate, până acum singura instituţie abilitată în acest sens fiind ministerul.

Odată cu intrarea în vigoare a documentului, furnizorii de servicii sociale (publici sau privaţi) vor depune cererile la Ministerul Muncii, ca punct unic de contact, urmând ca cele trei instituţii subordonate să acorde licenţele de funcţionare sau provizorii astfel: ANPDCA pentru serviciile sociale acordate copiilor, ANPD pentru cele destinate persoanelor cu dizabilităţi, ANES în cazul victimelor violenţei domestice, iar Ministerul Muncii pentru serviciile sociale acordate persoanelor vârstnice şi altor categorii de beneficiari.

“În acest sens, va fi înfiinţat câte un compartiment de acreditare (licenţiere) la nivelul fiecărei instituţii, fără a depăşi numărul maxim de posturi aprobat, care, pe lângă evaluarea şi certificarea calităţii serviciului pentru care se solicită licenţa, va avea şi misiunea de reglementare a condiţiilor de acreditare în domeniul propriu de activitate. Practic, după intrarea în vigoare a Hotărârii de Guvern, fiecare instituţie va decide acordarea ori retragerea licenţei de funcţionare pentru serviciile sociale din domeniul pe care-l gestionează”, precizează Ministerul Muncii.

O altă noutate adusă de actul normativ este simplificarea procedurii de acreditare, prin eliminarea mai multor documente: certificatul de acreditare a furnizorului serviciului social, certificatul de înregistrare fiscală şi convenţia de colaborare între furnizorul privat şi consiliul judeţean sau local pe a cărui rază administrativ-teritorială funcţionează serviciul social.

Mai mult, documentul prevede folosirea cu precădere a mijloacelor electronice în procesul de acreditare, iar pentru reacreditarea serviciului social nu vor mai fi solicitate documentele justificative depuse la dosarul iniţial de acreditare, fiind suficiente doar trei acte: cererea de reacreditare, raportul de evaluare în teren realizat în timpul procesului de monitorizare a respectării standardelor minime şi notificarea de reacreditare transmisă de Agenţia judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială.

Actul normativ adoptat miercuri modifică şi prevederile HG nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale, principalele schimbări vizând reîncadrarea unor tipuri de servicii sociale, modificarea raportului angajat/beneficiar pentru asigurarea resursei umane, dar şi a procentului personalului de specialitate din totalul angajaţilor centrului de servicii sociale.

               

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.