O bancă din România a acceptat să restituie un comision perceput abuziv unui client din Bucureşti, cu o valoare totală de 1.800 euro, printr-o înţelegere amiabilă survenită după o negociere de doar opt zile, cea mai scurtă de până acum, prin intermediul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), a anunţat miercuri centrul.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Consumatorul din Capitală, care avea un credit de nevoi personale în euro, a reclamat existenţa comisionului de risc în contractul de credit, transformat ulterior de către bancă în comision de administrare, care încărca rata lunară cu 56 euro.

Clientul a solicitat restituirea integrală a comisionului şi eliminarea lui din ratele scadente rămase până la încheierea creditului.

În urma negocierii, banca i-a returnat aproape 1.800 de euro, sumă cu care a şi fost închis creditul. 

"Banca a fost receptivă şi, deşi creditul a fost luat înainte de 2010, în urma negocierilor avute, părţile au ajuns la o înţelegere privind stingerea în integralitate a creditului, deci consumatorul nu a mai achitat nicio suma de bani către bancă pentru cele şapte rate de credit ulterioare. Cert e că a existat bunăvoiţă din partea ambelor părţi, iar dosarul s-a finalizat rapid şi benefic atât pentru consumator, cât şi pentru bancă", a declarat conciliatorul CSALB din acest caz, Camelia Popa.

Potrivit CSALB, acesta este cel mai rapid dosar soluţionat prin intermediul Centrului.

Precedentul record era de nouă zile, fiind deţinut de un litigiu dintre o consumatoare de 69 de ani şi banca la care avea un credit de consum în lei, soluţionat în luna februarie. 

CSALB a fost înfiinţat în 2015 printr-o ordonanţă de urgenţă, care a transpus în legislaţie o directivă europeană pentru soluţionarea ca alternativă extrajudiciară a litigiilor dintre instituţiile financiare şi clienţi.

Crearea CSALB a stârnit controverse în special din cauza modului de finanţare. Centrul are un buget anual de 600.000 de euro, iar sumele vor proveni în special de la bănci şi de la instituţiile financiare nebancare (IFN), astfel că nu vor exista costuri pentru clienţi.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.