Deputatul USR Cătălin Drulă afirmă că, în Planul de relansare propus de Guvernul Orban, sectorul de infrastructură reprezintă ”2 slide-uri cu o listă de proiecte aruncate acolo de-a valma”. ”Am trecut de la carioci la slide-uri”, afirmă deputatul precizând că a mai văzut ”acest film de prea multe ori în ultimii 15 ani”.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Secţiunea privind infrastructura de transport din programul de relansare propus de Guvernul Orban constă în 2 slide-uri cu o listă de proiecte aruncate acolo de-a valma. Am mai văzut acest film de prea multe ori în ultimii 15 ani, cel puţin. Cei care urmăresc infrastructura îşi aduc aminte de hărţile colorate ale lui Dan Şova din 2013 şi îngrijorarea despre cum vom întreţine în anul 2020 trei mii de kilometri de autostradă. Genul acesta de plan pompos, fără nimic concret, a rămas sub numele de “carioci colorate”. Acum avem slide-uri de PowerPoint în loc de carioci, dar nivelul de seriozitate e cam acelaşi”, sucţne Cătălin Drulă, într-o postare pe Facebook.

Potrivit acestuia, planul propus de Guvern nu explică în vreun fel cum vom ajunge să creştem de zece ori ritmul actual de investiţii în infrastructură, e la un miliarde pe an la 10 miliarde pe an.

”De unde bani şi, mai important, cu cine facem investiţiile astea? Cu aceleaşi companii de stat anchilozate pline de toţi politrucii PDL, PSD, PNL, etc? Cu CNAIR? În primul rând este nevoie de REFORMĂ în gestionarea marilor investiţii. Project management pe un plan de zeci de miliarde de euro nu faci cu băieţii şi fetele de la partid. Ori ce-am observat, şi spun asta cu tristeţe, este ABSENŢA ORICĂREI PREOCUPĂRI a acestui guvern pentru reformare în infrastructură. Compania CNIR tot 0 angajaţi are după 4 ani - nici PSD şi nici PNL n-au vrut să operaţionalizeze o nouă structură în care sa fie profesionişti şi oameni capabili de project managment pentru investiţii mari de infrastructură”, mai scrie Drulă.

Acesta afirmă şi că finanţarea unui asemenea plan trebuie să vină de undeva, ”nu se poate şi să creşti toate cheltuielile statului şi să menţii PNDL şi să direcţionezi bani la clientela de partid şi să mai găseşti de undeva şi 80 de miliarde de euro pentru infrastructură mare (în condiţiile în care în cei zece ani dinainte România n-a reuşit nici o zecime din acest plan)”.

”Pe scurt - hârtia suportă orice - slide-urile sunt frumoase, dar intenţia de reformă structurală nu există şi, dacă rezervorul de cadre e partidul, e clar că nici nu prea are cu cine dl. Orban”, a mai afirmat deputatul USR.

Guvernul îşi propune, în planul de relansare economică a României, care urmează să fie prezentat miercuri, finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare, reprezentând 407,3 Km de autostrăzi şi drumuri expres, conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României şi cu reţelele de transport pan-europene până în 2030, investiţii în aproximativ 3.000 km de cale ferată, în perioada 2020 – 2030, cu un cost estimat de aproximativ 18 miliarde euro, lansarea tronsonului de metrou Gara de Nord - Otopeni, în dpocument reggpsindu-se şi metroul Cluj Napoca.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.