Aproape 17,5% dintre directorii executivi (CEOs) ai celor mai mari 2.500 de companii listate la nivel global au părăsit, anul trecut, poziţiile pe care le deţineau, un număr record de plecări în ultimii 15 ani, potrivit studiului 2018 CEO Success, recent publicat de PwC şi Strategy&.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Numărul de plecări a atins un nivel record al ultimilor 15 ani din cei 19 ani analizaţi de rapoartele PwC, principalele cauze fiind succesiunea planificată, dar şi înlocuirile forţate sau provocate de fuziuni şi achiziţii.

”Peste două treimi din înlocuiri au venit ca urmare a unor planuri de succesiune, iar concedierile au reprezentat 20%. Pentru prima dată în istoria studiului, motivele de etică au reprezentat o cauză mai frecventă a plecărilor forţate decât performanţele financiare”, se arată în comunicat.

Totodată, puterea şi implicarea investitorilor a fost un factor important în decizia de schimbare a directorilor executivi. Astfel, dacă în 2000, un CEO rămânea în funcţie în medie o perioadă de cel puţin opt ani, în ultimul deceniu, mandatul s-a redus în medie la circa cinci ani.

”Majoritatea directorilor executivi cu o activitate îndelungată pleacă în urma unei succesiuni planificate şi asigură o tranziţie lină, fără probleme. Totuşi, înlocuirea unui CEO este un proces cu multe provocări şi necunoscute, indiferent din ce motive are loc. Acţionarii sunt nerăbdători şi vor rezultate imediate. De aceea, presiunea pe succesori creşte exponenţial, mai ales atunci când acestia vin după executivi cu mandate de peste un deceniu, fondatori ai companiei sau vizionari care şi-au transformat organizaţiile”, spune Ionuţ Simion, Country Managing Partner al PwC România.

Portretul unui CEO longeviv are, potrivit studiului, urmăroarele caracteristici: vârsta medie 53 de ani, experienţă în companii listate, precum şi experienţă internaţională, deţine un MBA şi a fost promovat din compania pe care o conduce.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.