Plata online a facturilor, cumpărăturile online şi păstrarea legăturii cu medicii la distanţă sunt obiceiurile digitale pe care doresc românii să le menţină după relaxarea măsurilor impuse de autorităţi privind circulaţia persoanelor, potrivit unui sondaj publicat joi de Telekom Romania.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Respondenţii la sondajul online au declarat care sunt obiceiurile digitale pe care doresc să le menţină după relaxarea măsurilor impuse de autorităţi privind circulaţia persoanelor: astfel plata online a facturilor este obiceiul digital pe care cei mai mulţi dintre români şi l-ar dori să şi-l menţină pe viitor (59% dintre respondenţi), urmat de cumpărăturile online (42,7%) şi 24,5% ar dori să păstreze legătura cu medicii la distanţă (prin aplicaţii sau prin telemedicină)", se arată în sondaj.

Sondajul a fost efectuat în perioada 23-28 aprilie 2020 prin intermediul unui chestionar online pe site-ul companiei şi a fost completat de un număr de 5.319 persoane.

Telemedicina a fost adoptată de 4% în doar şase săptămâni de izolare socială, relevă sondajul.

"O premieră care confirmă trendurile globale este adopţia graduală a telemedicinii, 4% dintre respondenţi au răspuns că recurg la acest mod de a se îngriji de sănătatea personală. Pentru non-urgenţele medicale din această perioadă, 61,1% dintre respondenţi au declarat că apelează la sfaturile medicului de familie, 23,9% aşteaptă să fie ridicate restricţiile pentru a merge la medic, 14,2% apelează numerele de telefon avizate, 11,8% folosesc aplicaţia medicală de pe telefon, 5,5% îşi iau măsuri de protecţie şi se duc la spital", arată sondajul.

44% dintre respondenţi îşi achită deja facturile la utilităţi online, iar aproape 35% dintre respondenţi lucrează de acasă.

"Limitarea deplasării populaţiei şi produsele şi serviciile dezvoltate de Telekom Romania pentru a răspunde nevoilor de conectivitate şi entertainment din această perioadă au avut impact direct asupra site-ului telekom.ro, traficul înregistrând creşteri semnificative, de aproape 77%. Telekom Romania a realizat astfel un sondaj de opinie online, pentru a afla cum s-a schimbat comportamentul consumatorilor şi care vor fi noile obiceiuri de consum", arată compania.

Instaurarea stării de urgenţă a însemnat o schimbare majoră în ceea ce priveşte modul de lucru. Conform sondajului, peste 34,7% dintre respondenţi lucrează de acasă. Aceştia folosesc preponderent Skype pentru comunicarea cu echipele lor (22,9% dintre respondenţi). Pe locul doi ca popularitate este aplicaţia Zoom cu 20,6% din răspunsuri, urmată de Microsoft Teams cu 11,9%, Google Hangouts cu 11,5, Skype for business cu 7,6% şi WhatsApp cu 5,6%.

Când vorbim de petrecerea timpului pe reţelele de socializare, Facebook rămâne platforma preferată a 35,5% dintre respondenţi. Pe locul doi este YouTube (28,9%), apoi celelalte platforme: Instagram (11,2%), TikTok (6%), Pinterest (4,8%), Reddit (4,7%), LinkedIn (4,2%), Snapchat (3,7%) şi Twitter cu (2,8%).

Telekom Romania a adoptat, încă de la începutul lunii martie, o nouă strategie Social Media, prin care propune utilizatorilor activităţi diverse, precum recomandări de cărţi şi filme, show-uri de improvizaţie live, cooking live, concerte, concursuri.

Internetul este este cel mai folosit serviciu de comunicaţii pe care îl folosesc 38,6% dintre respondenţi. 34,4% folosesc telefonia mobilă, 24,3% folosesc serviciul de televiziune şi numai 0,7% folosesc telefonia fixă. Aceste comportamente sunt vizibile şi în relaţia cu serviciile şi produsele Telekom. În primele 2 săptămâni din luna aprilie, traficul pe site-ul telekom.ro a crescut cu 77%, comparativ cu luna februarie a aceluiaşi an.

"Preferinţele românilor în ceea ce priveşte plata online a facturilor şi cumpărăturile online se schimbă în funcţie de contextul general actual. Avem o triplare faţă de trimestrul 1 din anul trecut şi un salt de 35% faţă de trimestrul 4, a numărului de consumatori care apelează la comerţul electronic în relaţia cu Telekom, ceea ce ne arată că obiceiurile digitale de consum ale românilor s-au schimbat în această perioadă. Plata online a facturii a crescut rapid, cu 168% în aprilie faţă de luna februarie. Am încurajat şi încurajăm adoptarea aplicaţiei mobile MyAccount Telekom, pentru gestionarea mai uşoară şi în siguranţă a contului şi a serviciilor utilizate, inclusiv pentru plata acestora online. Pe măsură ce clienţii interacţionează atât cu aplicaţia mobilă, cât şi cu website-ul companiei, am observat o creştere de 42 puncte procentuale a operaţiunilor efectuate online şi am venit în întâmpinarea lor prin crearea de noi procese precum diagnosticarea şi remedierea defecţiunilor tehnice la distanţă sau confirmarea şi respectiv amânarea de plată”, a declarat Ionuţ Pascu, director Digitalizare, Telekom Romania.

Restricţiile de deplasare au dus la adoptarea plăţilor online pentru facturile la utilităţi şi servicii. Astfel, 44% dintre respondenţi achită toate facturile online, 30,7% şi online, dar şi fizic, iar 25,3% le achită doar fizic, deoarece, în opinia lor, acest tip de plată le oferă siguranţă.

Potrivit Eurostat, în 2019, 23% din populaţie cumpărau online, iar acum chiar şi în contextul general actual, 55% dintre respondenţi continuă să meargă la cumpărături în magazinele fizice, luându-şi măsurile de protecţie recomandate de autorităţi, 27,1% şi-au făcut provizii din timp şi nu mai merg la magazin atât de des, 25,3% îşi fac cumpărăturile şi în magazinele fizice, dar şi online şi doar 7,8% au apelat exclusiv la serviciile de livrare pentru a-şi achiziţiona cele necesare.

Ca frecvenţă de deplasare, 43,3% merg o dată sau de două ori pe săptămână la cumpărături, 38,5% mai rar de o dată pe săptămână, 6,6% dintre respondenţi merg zilnic la cumpărături, 1,4% de 5-6 ori pe săptămână şi 10,1% de 3-4 ori pe săptămână.

Jumătate dintre cei care au răspuns la sondaj folosesc preponderent telefonul mobil pentru a plasa o comandă, 42,2% folosesc laptopul sau desktop-ul şi doar 7,4% folosesc tableta.

Ca platformă preferată de plasare a comenzilor online, 32,8% dintre respondenţi folosesc atât aplicaţiile mobile, cât şi paginile web pentru a plasa o comandă către un comerciant, 29,5% folosesc pagina web, 14,1% folosesc aplicaţia dedicată, iar 23,6% dintre respondenţi nu folosesc nici una, nici alta şi îşi achiziţionează produsele direct prin apel telefonic, e-mail sau merg direct în magazinul fizic.

Printre activităţile pe care le desfăşoară oamenii acasă, sondajul online a relevat că în contextul general actual: 72% dintre respondenţi au spus că îşi petrec timpul liber având activităţi cu familia, 58% vizionează seriale şi filme, 31% învaţă lucruri noi, 23% fac sport în casă, 11% aleargă în proximitatea locuinţei şi 7% au alte activităţi

Telekom Romania este prezentă pe piaţa românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom şi Cosmote România.

Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicaţii integrate.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.