EVconnect, reţea de staţii de încărcare pentru vehicule electrice din România, anunţă că a instalat alte 20 de staţii de încărcare rapidă în benzinării, în vestul ţării. Reţeaua de încărcare EVconnect a atins pragul de 400 de staţii în septembrie şi va atinge pragul de 500 de staţii până la sfârşitul anului.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”EVconnect, una dintre cele mai extinse reţele de staţii de încărcare pentru vehicule electrice din România şi partener al EVBox, a instalat alte 20 de staţii de încărcare rapidă în benzinării, în vestul ţării. Benzinăriile se adaptează rapid la tranziţia la maşinile electrice şi au cea mai mare creştere procentuală a numărului de locuri care oferă staţii de încărcare pentru maşini plug-in si 100% electrice (EV)”, anunţă compania.

Cele 20 de staţii rapide instalate recent într-una dintre cele mai mari reţele de benzinării din România sunt fabricate de EVBox în Franţa. Staţia modulară EVBox Troniq are o putere de 150 kW care poate fi crescută ulterior la 240 kW şi poate încărca simultan două maşini în timp ce echilibrează puterea pentru a furniza mai mult curent unei maşini electrice care are o baterie mai scăzută.

Pe lângă instalarea şi exploatarea staţiilor electrice, EVconnect se ocupă şi de întreţinerea staţiilor electrice, având contracte pentru peste 1.000 de staţii electrice.

Reţeaua de încărcare EVconnect a atins pragul de 400 de staţii în septembrie şi va atinge pragul de 500 de staţii până la sfârşitul anului. Operatorul român de staţii de încărcare pentru maşini electrice şi-a propus ca până în 2025 reţeaua EVconnect să includă cel puţin 3.000 de staţii electrice.

Anul trecut, în reţeaua EVconnect au fost înregistrate 166.244 de sesiuni de încărcare, însumând 2,37 GWh. Peste 10.000 de utilizatori şi-au încărcat deja maşinile în mod constant din cei 29.434 de utilizatori EVconnect.

Consiliul UE a adoptat legea care va amplasa staţii rapide de peste 150 KW la fiecare 60 km de-a lungul principalelor rute din Uniunea Europeană începând din 2025. Programul ar trebui finalizat până în 2030.

Conform noilor reguli, ţările UE sunt obligate să crească numărul de staţii de încărcare pentru vehiculele electrice şi pe hidrogen şi să simplifice procesul de încărcare.

”Extinderea infrastructurii de încărcare trebuie să meargă mână în mână cu extinderea mobilităţii electrice, ţările UE trebuind să ofere o capacitate de încărcare publică suplimentară de 1,3 kilowaţi (kW) per maşină electrică vândută. Aceasta ar însemna aproximativ un punct de încărcare suplimentar pentru fiecare 33 de maşini electrice vândute, ceea ce ar echivala cu aproximativ 600.000 de puncte de încărcare în UE până în 2025”, precizează compania.

Pentru vehiculele comerciale electrice, încărcătoare de 350 kW vor fi instalate la fiecare 60 de kilometri de-a lungul reţelei centrale TEN-T şi la fiecare 100 de kilometri de-a lungul reţelei extinse TEN-T începând cu 2025.

”Pentru a răspunde nevoilor, EVconnect anticipează nevoile viitoare şi a decis să investească în staţii de încărcare rapidă”, mai arată compania.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.