Apple a trimis comunicări dezvoltatorilor de aplicaţii de iOS prin care aceştia sunt înştiinţaţi de planurile companiei de curăţare a magazinului de aplicaţii pentru iPhone şi iPad.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Atât Apple, cât şi Google, s-au lăudat în ultimii ani cu numărul de aplicaţii disponibile pentru platformele lor. Însă, cum orice utilizator de Android sau iOS a observat până acum, în magazinele de aplicaţii ale celor doi există şi foarte multe aplicaţii care nu mai funcţionează sau care nu mai corespund principiilor moderne de funcţionare şi design.

Apple pare să fie primul dispus să ia măsuri în acest sens. Astfel, compania a informat dezvoltatorii de aplicaţii pentru iPhone şi iPad că va demara un proces de curăţare a magazinului de aplicaţii.

Concret, curăţenia va începe pe 7 septembrie, dată care coincide cu lansarea noului iPhone şi, probabil, disponibilitatea iOS 10. Toate aplicaţiile care se blochează în momentul lansării vor fi şterse automat din App Store. În această categorie intră aplicaţii dezvoltate pentru versiuni mai vechi de iOS şi care nu au mai fost actualizate.

Apoi vor fi luat în vizor aplicaţiile care, conform notificării trimise de Apple, nu funcţionează corect (facilităţi care nu merg, blocări frecvente pe parcursul utilizării etc), care nu au fost actualizate de mult sau care nu respectă regulile actuale ale magazinului de aplicaţii.

În plus, Apple va merge mai departe şi va lua inclusiv măsuri antispam. Aceste măsuri vizează aplicaţiile care folosesc diverse trucuri pentru a ranka sus în căutările după termeni populari. Această măsură ar trebui să ducă, în teorie, la creşterea relevanţei rezultatelor afişate în urma căutărilor.

O măsură concretă în acest sens va fi limitarea numărului de caractere pe care numele unei aplicaţii le poate conţine la 50. Cel mai probabil această măsură va fi urmată şi de unele modificări ale algoritmului de rankare din App Store.

Măsurile vin ca urmare a promisiunilor Apple de a îmbunătăţi vizibilitatea aplicaţiilor. Odată cu iOS 10, versiune ce urmează să fie disponibilă în această toamnă, Apple va introduce aşa-numitele rezultate sponsorizate - dezvoltatorii pot plăti pentru ca aplicaţiilor lor să fie afişate primele după anumite căutări.

Ultimul recensământ de aplicaţii pentru iOS datează din iunie 2016 şi a scos la iveală peste 2 milioane de aplicaţii pentru iPhone şi iPad. Acestea au fost descărcate de peste 130 de miliarde de ori din 2008, de când a fost lansat App Store.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.