Dintre marii producători de smartphone-uri, doar Apple şi Samsung au realizat profit în al doilea trimestru din 2016.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

În spatele strălucirii şi a reclamelor, industria smartphone-uri ascunde multe eşecuri şi pierderi. În fapt, conform unui raport realizat de Cannaccord Genuity, Apple şi Samsung sunt singurii producători care realizează profit.

Apple a avut un profit operaţional de 38% în Q2 2016, o uşoară creştere de la cele 37 de procente înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Samsung, în schimb, a crescut profitul operaţional de la 11% în Q2 2015, la 17% în ultimul trimestru. Creşterea Samsung este pusă pe seama succesului reprezentat de vârfurile de gamă de anul acesta, Galaxy S7 şi S7 Edge,

În rest, toţi ceilalţi mari producători merg în pierdere sau, în cel mai bun caz, nu au profit.  Microsoft, care a ajuns la o cotă de piaţă subunitară are o pierdere operaţională de 22 de procente. La fel şi HTC, cei doi fiind cei mai mari pierzători la capitolul profit operaţional.

Lenovo, companie care deţine brandul Motorola, pierde 10%, LG 5%, iar BlackBerry 3%. Sony a reuşit să ajungă la 0% profit operaţional, dar asta doar după ce nu a mai lansat niciun dispozitiv nou mai bine de un an.

Fără să releve schimbări majore faţă de ultimii ani, datele celor de la Cannaccord Genuity ne arată încă o dată cât de dificil este pentru producătorii de telefoane cu Android să obţină profit într-o piaţă supra-aglomerată unde sunt nevoiţi să concureze aproape exclusiv la nivel de preţ.

Totodată, se vede cât de importante sunt flagship-urile pentru diferenţierea producătorilor. Practic, Samsung este singurul producător de telefoane cu Android care a reuşit să-şi construiască un brand puternic având la bază vârfurile de gamă din sera Galaxy S. Niciun alt producător de smartphone-uri cu Android nu a reuşit acest lucru.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.