Guvernul a adoptat, vineri, o hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii "Extinderea reţelei de metrou Magistrala 4 de metrou, Secţiunea Gara de Nord - Gara Progresul". Tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul va avea 13 staţii şi un depou suprateran nou construit, plus staţia Gara de Nord 2. Valoarea totală a investiţiei este de peste 17 miliarde lei, iar finanţarea se va realiza din Fonduri Externe Nerambursabile (FEN), Programul Transport 2021-2027, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.
Executivul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru realizarea Magistralei 4 de metrou, Secţiunea Gara de Nord – Gara Progresul.
Lungimea de traseu nou construită va avea circa 12 km, din care în exploatare cu călători – aproximativ 11 km şi în exploatare fără călători – legătură cu Depoul Progresul, circa 1,1 km. Tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul va avea 13 staţii şi un depou suprateran nou construit, plus staţia Gara de Nord 2.
Legătura cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în staţia Gara de Nord 2 prin continuarea axelor căilor Liniei 1 şi Liniei 2 existente.
”Valoarea totală a investiţiei este de peste 17 miliarde lei, iar finanţarea se va realiza din Fonduri Externe Nerambursabile (FEN), Programul Transport 2021-2027, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie”, anunţă Guvernul.
Durata de execuţie a lucrărilor este de 50 de luni. Potrivit Guvernului, extinderea liniei 4 de metrou de la Gara de Nord la Gara Progresul a fost gândită ca o joncţiune între transportul feroviar regional, naţional şi internaţional cu zona urbană.
”Prin construirea acestei magistrale se va realiza cea mai mare şi importantă linie de metrou pe diametrala nord-sud a oraşului, care va lega Aeroporturile Internaţionale Otopeni şi Bucureşti Băneasa cu gările de cale ferată Băneasa, Basarab, Gara de Nord şi Gara Progresul şi, implicit, interconectarea cu transportul public de suprafaţă. Construcţia tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul va conduce la economii de timp la transportul urban de pasageri, la reducerea emisiilor de CO2, la reducerea poluării aerului, la reducerea riscului de accidente rutiere”, spune Exectivul.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.