Foarte multe maşini noi nu doar că nu mai sunt dotate cu roţi de rezervă, dar nici măcar nu mai au un spaţiu dedicat pentru acestea, ceea ce complică puţin situaţia atunci când vreţi să aveţi soluţii de avarie în caz că faceţi vreo pană de cauciuc.
În ultimii ani, tot mai mulţi producători auto au început să elimine roata de rezervă din echiparea standard a vehiculelor noi, înlocuind-o cu soluţii alternative menite să reducă greutatea şi să economisească spaţiu. Această tendinţă, deşi justificată din punct de vedere al eficienţei şi costurilor, poate crea neplăceri şoferilor nepregătiţi în cazul unei pene de cauciuc. Este esenţial să cunoaşteţi opţiunile disponibile pentru a face faţă unei astfel de situaţii.
Una dintre cele mai comune soluţii este roata de rezervă temporară, cunoscută şi sub denumirea de "roată slim". Aceasta are dimensiuni reduse şi este mai uşoară decât o roată standard, ocupând mai puţin spaţiu în portbagaj. Deşi este destinată utilizării pe distanţe scurte şi la viteze reduse (de obicei până la 80 km/h), poate fi o soluţie salvatoare în cazul unei pene. Este important să verificaţi compatibilitatea acesteia cu vehiculul dumneavoastră şi să o montaţi corect, preferabil pe puntea spate, pentru a menţine stabilitatea maşinii. Totuşi, trebuie remarcat faptul că dacă maşina nu are un spaţiu dedicat pentru depozitarea acesteia, va trebui să găsiţi o soluţie de a o ancora cumva în portbagaj fie cu chingi elastice fie cu şuruburi de prindere.
O altă opţiune este kitul de pană, care include de obicei un compresor de aer şi un agent de etanşare. Acest sistem permite repararea temporară a unei pene minore, permiţându-vă să continuaţi călătoria până la cel mai apropiat service auto. Avantajele includ dimensiuni compacte şi uşurinţă în utilizare. Totuşi, eficienţa acestuia este limitată la găuri mici şi nu este recomandat pentru daune majore sau pentru anvelopele cu profil redus. De asemenea, utilizarea spumei de etanşare poate duce la imposibilitatea utilizării corespunzătoare a pneului respectiv, deoarece va afecta echilibrarea acestuia.
Anvelopele de tip run-flat reprezintă o soluţie modernă, permiţând continuarea deplasării chiar şi după o pierdere completă a presiunii. Acestea sunt proiectate să suporte greutatea vehiculului pe o distanţă de până la 80 km, la o viteză maximă de 80 km/h, oferindu-vă timp să ajungeţi în siguranţă la un service. Avantajele includ eliminarea necesităţii unei roţi de rezervă şi reducerea riscului de accidente cauzate de pene bruşte. Cu toate acestea, anvelopele run-flat sunt mai scumpe decât cele convenţionale, oferă un confort redus la rulare din cauza pereţilor laterali rigizi şi pot fi dificil de găsit în anumite zone. De asemenea, nu toate service-urile sunt echipate pentru a le înlocui sau repara. Totodată, trebuie luat în calcul şi faptul că în funcţie de zona în care a fost anvelopa străpunsă, aceasta s-ar putea să nu mai poată fi reparată.
Este important să menţionăm că, în ciuda acestor alternative, lipsa unei roţi de rezervă poate fi problematică în anumite situaţii. De exemplu, dacă suferiţi o pană într-o zonă izolată sau în condiţii meteorologice nefavorabile, timpul necesar pentru a ajunge la un service poate fi considerabil. De aceea, este recomandat să verificaţi periodic starea anvelopelor, să aveţi la îndemână un kit de pană funcţional şi să cunoaşteţi procedurile de utilizare ale acestuia. Totodată, nu ignoraţi măsurile de siguranţă şi folosiţi atât luminile de avarii ale maşinii cât şi triunghiurile de semnalizare sau vesta reflectorizantă.
Deşi eliminarea roţii de rezervă din echiparea standard a vehiculelor moderne poate aduce beneficii în ceea ce priveşte eficienţa şi spaţiul, este esenţial să fiţi pregătit pentru eventualele pene de cauciuc. Alegerea între o roată de rezervă temporară, un kit de pană sau anvelope run-flat depinde de preferinţele personale, stilul de condus şi bugetul disponibil.

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.