Marea Britanie cere de vineri prezentarea unui paşaport valabil pentru toţi românii care intră pe teritoriul său. Potrivit Euro Team GB Spedition, companie de transport mărfuri, 75% dintre şoferi nu au paşaport, iar aceasta situaţie generează probleme suplimentare pentru transportatori, întârzieri de livrare şi la preluare mărfii din Marea Britanie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Potrivit unui sondaj realizat printre cei 1.000 de subcontractori şi parteneri al Euro Team GB Spedition, 75% dintre şoferi nu au paşaport. Aceasta situaţie generează probleme suplimentare pentru transportatori. Iar aici facem referire la situaţia actuală pentru care industria transportatorilor protestează: impozitarea diurnelor şi nu numai", arată compania.

De astăzi, 1 octombrie, Marea Britanie cere prezentarea unui paşaport valabil pentru toţi românii care intră pe teritoriul său. În România sunt aproape 1,2 milioane de şoferi de camion şi tir care transportă mărfuri din şi înspre ţară. Dintre aceştia o bună parte lucrau pe ruta România-Marea Britanie. 

„Faptul că trei din patru şoferi de tir sau camion nu au paşaport se traduce în întârzieri de livrare şi preluare marfă din Marea Britanie pentru că nu mai sunt atât de mulţi transportatori disponibili. Se vor trimite doar mărfurile care sunt urgente, importante, dar şi cele pentru care se va plăti mai mult decât costul uzual”, a declarat Octavian Blăjan, CEO Euro Team Gb Spedition. 

Potrivit directorului general, acest lucru va însemna costuri mai mari pentru toate transporturile care vin din şi către Marea Britanie. 

„La final, toată aceasta situaţie va genera preţuri mai mari la produsele finale”, a mai spus Octavian Blăjan. 

În cazul unor piese auto pentru maşinile produse în Marea Britanie costul va fi crescut şi cu 5-10%, iar acest cost se va reflecta în preţul de achiziţie al maşinii. 

În plus, termenul de livrare al respectivului autoturism va fi întârziat şi el cu câteva săptămâni, poate chiar luni, având în vedere că, deja, statul de peste Canalul Mânecii se confruntă cu o criză a şoferilor de tir şi are nevoie de peste 100.000 de angajaţi în acest domeniu. 

Pentru a nu-şi pierde nici comenzile şi nici angajaţii, companiile de expedieri mărfuri vor trebui să-şi reruteze şoferii fără paşaport pe rute intracomunitare, unde actul nu este necesar, sau să le impună să-şi facă paşaport în regim de urgenţă. 

„Un alt efect la nivel de industrie este că transportul către Marea Britanie va deveni un fel de nişă. Exceptând condiţia obligatorie pentru şoferi de a deţine paşaport, transportatorii trebuie să se asigure ca aceştia sunt pregătiţi şi instruiţi în ceea ce priveşte efectuarea operaţiunilor vamale”, a mai declarat CEO-ul Euro Team Gb Spedition. 

Unii dintre transportatorii care aveau rute pe Marea Britanie se vor reorienta către alte ţări, ceea ce va duce la un surplus de camioane pe acele state. Efectul va fi cel de scădere a preţurilor de transport pe relaţiile respective, mai spune Octavian Blăjan. 

Pentru că va fi o luptă pentru angajarea unor şoferi care îndeplinesc aceste condiţii, salariile lor vor trebui să fie din ce în ce mai competitive. 

„Un alt cost crescut cu transporturile care se va reflecta către consumatorul final şi, implicit, în inflaţie”, a mai spus Blăjan.

Achizitorii ce au furnizori de materie primă în Marea Britanie, vor fi nevoiţi să îşi prioritizeze preluările/transporturile în funcţie de această resursă devenită factor major: camion disponibil. 

Cele mai multe mărfuri care vin şi pleacă spre Marea Britanie fac parte din categorii precum: piese auto, containere, cafea, scule şi unelte, electrocasnice şi mobilă. 

Compania Euro Team Gb Spedition înfiinţată în anul 2015 şi se ocupă cu transportul de mărfuri, în Europa, dar cu preponderenţă în Marea Britanie. În prezent are la activ peste 3.000 de clienţi anual şi aproape 1.000 de subcontractori şi parteneri.  Pentru anul 2021,CEO-ul companiei Octavian Blăjan estimează o cifră de afaceri de 12 milioane de euro.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.