Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în august cu 52,6%, faţă de august 2024, la 15.043 unităţi, anunţă Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), care citează datele publicate de DGPCI. Autoturismele “electrificate” au o creştere de +74,4%, realizând o cotă de piaţă de 59,9%. După primele opt luni, piaţa auto per ansamblu rămâne în scădere cu aproape 9%.
”Înmatriculările de autoturisme noi sunt în creştere cu +52,6%, faţă de august 2024. Autoturismele «electrificate» au o creştere de +74,4%, realizând o cotă de piaţă de 59,9%”, anunţă APIA.
Potrivit datelor APIA:
13 octombrie - Oraşul meu acasă şi la birou (ediţia a IV-a)
- Autoturismele mild-hibrid (MHEV) înregistrează o creştere de +55%, cu o cotă de piaţă de 24,2%;
- Autoturismele full-hibrid (FHEV) înregistrează o creştere de +98%, cu o cotă de piaţă de 22,8%;
- Autoturismele plug-in hibrid (PHEV) au o creştere de +71,6%, cu o cotă de piaţă de 6,6%;
- Autoturismele pur electrice (BEV) înregistrează o creştere de +99,6%, cu o cotă de piaţă de 6,3%
Un top cinci în funcţie de marcă este condus de: Dacia, Toyorta, Hyundai, Renault, Skoda.
Vehiculele comerciale uşoare plus minibus sunt în creştere cu +8,9%, iar cele grele plus bus sunt în creştere cu +19,4%, faţă de luna similară a anului 2024.
În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 55,1% în creştere cu +60,6%, urmat de Clasa C cu o cotă de 25,3%, în creştere cu +34,6% şi Clasa B cu o cotă de 14,2%, în creştere cu +86,6% faţă de aceeaşi perioada a anului trecut.
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna august a acestui an, faţă de perioada similară din 2024, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de +27,8%, ajungând la o pondere de 33,4%, în timp ce motorizările pe motorină înregistrează o creştere de +31%, ajungând la o pondere de 6.,7%.
În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid, acestea înregistrează, în luna august 2025, o creştere de +55%, ajungând la o pondere de 24,2% din totalul pieţei de autoturisme. Este de menţionat că, din totalul motorizărilor mild-hibrid, 86% sunt motorizări pe benzină, în timp ce doar 14% sunt motorizări pe motorină.
Pe de altă parte, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (care pot fi încărcate din sursă externă de electricitate - BEV şi PHEV), precum şi cele mild-hibrid şi full hibrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă de electricitate) deţin, în luna august a anului 2025, o cotă de piaţă de 59,9%, fiind cel mai important segment de pe piaţa românească, care depăşeşte cu mult cota deţinută împreună de motorizările pe benzină şi motorină.
Autoturismele full electrice deţin o cotă de 6,3% din piaţă, în luna august a anului 2025, faţă de august 2024, când reprezentau 5%, în timp ce autoturismele plug-in hibrid deţin o cotă de piaţă de 6,6%, faţă de august 2024, când reprezentau 5,9%.
În primele opt luni ale anului 2025, primele 3 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring, cu 1.163 unităţi şi o scădere de -47% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, Hyundai Kona cu 441 unităţi şi Tesla Model 3 cu 305 unităţi.
În ceea ce priveşte autoturismele Plug-In, top 3 modele din primele opt luni ale anului 2025 este condus de: Hyundai Tucson cu 447 unităţi şi o creştere de +85% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, urmat de Ford Kuga cu 445 unităţi si Toyota RAV4 cu 361 unităţi.
Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3, în primele opt luni din 2025: Toyota Corolla cu 2.848 unităţi şi o creştere de +16% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, urmat de Dacia Duster cu 2.297 unităţi şi Toyota Yaris Cross cu 1.856 unităţi.
Autoturismele mild hybrid au pe primul loc din top 3, în primele opt luni din 2025: Dacia Duster cu 4.638 unităţi, urmat de Hyundai Tucson cu 1.408 unităţi şi Suzuki S-Cross cu 1.114 unităţi.
”Rezultatele din luna august reprezintă, fără îndoială, un moment pozitiv pentru întreaga industrie auto, cu o creştere de peste 50% a înmatriculărilor şi cu o cotă de aproape 60% deţinută de motorizările electrificate. Este remarcabil avansul segmentului full-hybrid, care marchează un plus de 28% în primele opt luni, precum şi cel al plug-in hybrid, aflat pe un trend ascendent de +40%. În acelaşi timp, chiar dacă luna august a adus o dublare a înmatriculărilor de autoturisme 100% electrice, trebuie să subliniem că, per total, acest segment rămâne pe minus cu -32% faţă de anul trecut şi păstrează o cotă modestă de circa 6% din piaţă. Această realitate arată că România continuă să aibă dificultăţi majore în accelerarea electromobilităţii, în contrast cu tendinţele europene. Totuşi, trebuie să privim aceste rezultate cu realism: după primele opt luni, piaţa auto per ansamblu rămâne în scădere cu aproape 9%. Această discrepanţă între evoluţia punctuală din august şi tendinţa anuală arată, încă o dată, cât de vulnerabil este sectorul în lipsa unor programe guvernamentale coerente şi predictibile”, declară preşedintele APIA, Dan Vardie.
Vehiculele comerciale uşoare şi minibus înregistrează, în august 2025, o creştere de +8,9% faţă de luna august 2024, din care vehiculele comerciale uşoare fără minibus înregistrează o creştere de doar 0,8%.
Pe de altă parte, vehiculele comerciale uşoare electrice au atins, în primele opt luni anului 2025, un volum de 424 unităţi, faţă de 423 unităţi în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Vehiculele comerciale grele şi bus înregistrează, în august 2025, o creştere de +19.4% faţă august 2024, din care vehiculele comerciale grele de peste 16 tone plus autotractoarele înregistrează o creştere de +19.2%.
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile este o organizaţie non-profit, o entitate reprezentativă în industria auto din România, înfiinţată în anul 1994, membră a Organizaţiei Mondiale a Constructorilor de Automobile – OICA, din 1996.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.