Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunţat că a amânat pentru martie 2023 termenul până la care restaurantele trebuie să oferte informaţii detaliate din meniuri. Iniţial, decizia urma să intre în vigoare în decembrie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
ANPC a transmis, luni, printr-un comunicat de presă, că în urma consultărilor cu structurile asociative şi patronatele din HoReCa cu privire la termenul de aplicare a prevederilor Ordinului Preşedintelui ANPC nr. 201/2022, conducerea instituţiei a decis amânarea acestuia pentru 15 martie 2023. 
 
“Prevederile actului administrativ se referă la completarea listelor meniu din restaurante sau locaţii de alimentaţie publică, precum şi adăugarea, pe site-urile operatorilor economici care primesc astfel de comenzi online, a detaliilor referitoare la ingredientele produselor alimentare şi valorile lor nutriţionale, astfel încât consumatorul să fie foarte exact informat referitor la preparatele comandate. Decizia de amânare a termenului de afişare a acestor informaţii în listele meniu fizice sau virtuale a fost luată pentru a da timpul necesar operatorilor economici să pregătească elementele corecţiilor de informare, prevăzute în Ordin cu atenţie şi rigurozitate”, a transmis ANPC.
 
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a precizat că, în perioada următoare, vor fi concepute îndrumare practice de exemplificare pentru fiecare tipologie de meniu, care urmează să constituie subiectul unor întâlniri periodice ale grupului de lucru format din specilişti ANPC şi reprezentanţi ai structurilor asociative din HoReCa, acestea fiind necesare operatorilor economici, pentru ca adăugirile de informaţii din listele meniu, conform prevederilor actului administrativ, să fie realizate într-un mod unitar, profesionist şi clar, până la termenul stabilit. 
 
“Ordinul nr. 201/2022 al Preşedintelui ANPC conţine elemente esenţiale pentru sănătatea consumatorilor, considerate de specialiştii instituţiei a fi deosebit de importante, în beneficiul consumatorilor căci, dacă, în conformitate cu Regulamentul UE nr. 1169/2011, există obligativitatea prezentării tuturor datelor legate de ingredientele produselor alimentare şi valorile lor nutriţionale, tot aşa este normal să se regăsească acelaşi tip de informaţii care să descrie un preparat culinar servit într-o locaţie de alimentaţie publică. În acest fel, consumatorii pot lua decizia în cunoştinţă de cauză, atunci când aleg, într-o astfel de unitate, un produs sau altul”, a menţionat sursa citată.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.