Aeroportul Heathrow din Londra va limita numărul pasagerilor care pleacă la 100.000 pe zi, pentru a limita cozile, întârzierile pentru bagaje şi anulările, şi le cere companiilor aeriene să nu mai vândă bilete pentru zborurile care ar putea fi eliminate, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cel mai aglomerat aeroport din Marea Britanie, ca şi altele din Europa, se luptă să facă faţă cererii mari, care şi-a revenit după pandemie.

Aeroportul Heathrow a avut plecări zilnice între 110.000 şi 125.000 de pasageri, în iulie şi august 2019.

Companiile aeriene de la Heathrow au răspuns deja la un apel guvernului de a reduce capacitatea, dar aeroportul a spus că are nevoie de ei să meargă mai departe.

”Unele companii aeriene au luat măsuri semnificative, dar altele nu au făcut-o şi credem că sunt necesare măsuri suplimentare acum, pentru a garanta pasagerilor o călătorie sigură şi de încredere. Prin urmare, am luat decizia dificilă de a introduce un plafon de capacitate, cu efect de la 12 iulie până la 11 septembrie”, a declarat CEO-ul John Holland-Kaye, într-o scrisoare deschisă publicată marţi.

Acesta a mai spus: ”Recunoaştem că acest lucru va însemna că unele călătorii de vară vor fi fie mutate într-o altă zi, pe un alt aeroport, sau anulate şi ne cerem scuze celor ale căror planuri de călătorie sunt afectate”, a adăugat el.

Hub-ul din Londra a spus că plafonul este în conformitate cu limitele implementate de rivalii săi.

Aeroportul Schiphol din Olanda a limitat numărul de pasageri cu aproximativ 16% sub nivelul din 2019, în timp ce Frankfurt a redus zborurile la orele de vârf de la 104 pe oră la 94.

Heathrow a spus că numărul mediu de locuri de ieşire rămase încă în programul de vară este de 104.000 pe zi, cu 4.000 peste limita sa. Se spune că, în medie, 1.500 dintre aceste 4.000 de locuri au fost vândute pasagerilor.

”Le cerem companiilor noastre aeriene partenere să nu mai vândă bilete de vară pentru a limita impactul asupra pasagerilor”, a spus el.

British Airways, cel mai mare client al Heathrow, a redus deja mii de zboruri din programul său în această vară, din cauza lipsei de personal.

Heathrow şi-a cerut luni scuze pentru cozile lungi şi problemele legate de bagaje pe care clienţii le-au îndurat în ultimele săptămâni, dând vina pe lipsa de personal în întregul sector al aviaţiei.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.