Atât Facebook, cât şi Google, au scos neintenţionat în faţă ştirile false pentru că algoritmii de rankare pun prea mare accent pe engagement-ul utilizatorilor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Engagement-ul este acel indicator pe care publisherii îl cuantifică prin numărul pe reacţii pe care un anumit subiect îl primeşte din partea utilizatorilor. În teorie, cu cât acest engagement este mai mare, cu atât este considerat mai bun articolul respectiv.

Din acelaşi motiv, Facebook ia în calcul engagement-ul în cadrul algoritmului său prin care sunt ordonate posturile afişate utilizatorilor. Cu cât un post are un engagement mai mare (mai multe like-uri, comentarii şi share-uri) cu atât va fi afişat mai sus pe wall-ul utilizatorilor.

Evenimente
19 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României

Engagement a ajuns un indicator esenţial, de al cărui succes depinde traficul pe care publisherii reuşesc să-l aducă din Facebook. Dar nu doar Facebook ia în calcul engagement-ul.

Deşi nu este reunoscut în mod oficial, engagement-ul joacă un rol important şi în algoritmul de rankare folosit de Google. Mai multe cercetări au arătat că Google ia în calcul CTR-ul (numărul de click-uri) când stabileşte ierarhia rezultatelor.

Problema este că tocmai accentul prea mare pus pe acest indicator duce la scoaterea în faţă a ştirilor false, un aspect pe care nici Facebook şi nici Google nu l-au luat în considerare, contribuind astfel la succesul creatorilor de minciuni.

Ştirile mincinoase reuşesc, prin titluri şi ideile induse, să acapareze mult mai uşor atenţia utilizatorilor decât subiectele obişnuite. Prin urmare, acestea primesc mai multe click-uri din partea utilizatorilor, ducând la un engagement mare şi o rankare mai bună pe Facebook şi în Google.

Ca mari companii de tehnologie care automat au devenit intermediari de conţinut, atât Google cât şi Facebook ar trebui să ajungă, într-un fel sau altul, să diferenţieze conţinutul real de cel mincinos. Fie că asta se va face cu editori sau, la un moment dat, cu ajutorul inteligenţei artificiale.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.