Salvatorii se declară pesimişti cu privire la şansele de supravieţuire ale persoanelor din avionul dispărut luni. John Fitzgerald, pilot la Channel Islands Airsearch, o asociaţie cu sediul în Insula Guernesey, care participă la căutări, este de părere că nu mai sunt şanse de a-i găsi în viaţă pe cei doi ocupanţi ai avionului Piper Malibu.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Mi-aş dori să nu fie cazul, dar nu cred. Sunt foarte pesimist. Imaginaţi-vă soluţia cea mai optimistă, că pilotul a reuşit să amerizeze în condiţii corecte. El ar fi avut o barcă de salvare autogonflabilă, obligatorie pentru fiecare zbor deasupra mării. Să presupunem că a reuşit să scoată barca din avion şi că el şi Sala s-au refugiat în ea. În acest caz, l-am fi văzut sau auzit, pentru că acest tip de ambarcaţiune dispune de rachete de semnalizare şi balize. Dar, ieri seară, avionul nostru a survolat îndelung zona accidentului, împreună cu două elicoptere. De asemenea, au fost bărci care au participat la căutare. Şi nimeni nu a văzut nimic, în condiţiile în care vizibilitatea a fost bună. (Dacă au sărit din avion numai cu vestele de salvare - n.r.) În acest caz, nu cred că mai sunt în viaţă la ora la care vorbim. Am făcut baie în Canalul Mânecii într-o zi şi am putut să rezist cu greu trei minute, deoarece marea este foarte rece în această perioadă a anului. Cred că nu ar fi putut rezista mai mult de o oră fără să-şi piardă cunoştinţa", a declarat el, marţi, pentru L'Equipe.

 John Fitzgerald consideră că o pană de curent ar fi cea mai probabilă cauză a presupuslui accident.

"Mă gândesc la o pană electrică totală, ceea ce ar explica de ce contactul s-a întrerupt brusc. Apoi, odată întreruptă funcţionarea motoarelor, presupun că pilotul a încercat să-l dirijeze către cel mai apropiat aeroport, cel din Aurigny, din Insulele Canalului, care era în acel moment la o distanţă de aproximativ zece mile (18 kilometri). Dar fără putere, avionul era condamnat să piardă altitudine şi cred că a parcurs cel mult 4 mile. În acest caz, nu cred că a ajutat la ceva. Dar acestea sunt numai supoziţii", a precizat Fitzgerald.

L'Equipe a aflat numele pilotului care se afla la manşa avionului dispărut deasupra Canalului Mânecii, acesta fiind Dave Henderson, în vârstă de 60 de ani, cu o vastă experienţă în aviaţie. Totodată, potrivit informaţiilor obţinute de publicaţia franceză, în avionul dispărut nu se aflau decât fotbalistul Emiliano Sala şi pilotul.

Originar din York, de lângă Leeds, Henderson, absolvent de artă şi geografie la Universitatea Saint John din York, era pilot de peste 20 de ani şi conducea avioane de tipul Piper PA-46 Malibu din 2006. El efectuase aproape o sută de traversări transatlantice la bordul unor avioane de mici dimensiuni, de multe ori în condiţii extreme. În cariera lui, cu astfel de aparate, a călătorit în India, China, Japonia, Florida (SUA) şi California (SUA).

Avionul privat de mici dimensiuni, de tip Piper Malibu, în care se afla fotbalistul argentinian Emiliano Sala, a fost dat dispărut, luni seară, în timp ce se afla deasupra Canalului Mânecii, după ce a pierdut contactul cu controlorii de trafic. Sala se întorcea la Cardiff, pentru a se alătura echipei la care fusese transferat sâmbătă, după o scurtă vizită la Nantes, unde a călătorit cu acelaşi aparat pentru a-şi lua la revedere de la foştii lui colegi, între care se numără şi portarul Ciprian Tătăruşanu.

Piper Malibu este un monomotor care poate transporta şase persoane, pilotul şi cinci pasageri. Presa internaţională a scris că în avionul dispărut se aflau Sala, pilotul şi încă o persoană, însă L'Equipe a menţionat că numai Sala şi pilotul erau la bord.

Autorităţile din Insula Guernsey au anunţat, marţi, că două ambarcaţiuni şi cinci aparate de zbor au cercetat o suprafaţă de o mie de mile pătrate în apele Canalului Mânecii, fără a da de urma avionului dispărut. 

Avionul a plecat de la Nantes luni, la ora locală 19.15, cu direcţia Cardiff, zburând la o altitudine de 5.000 de picioare (1.650 de metri). După ce a depăşit Insula Guernsey, a cerut să coboare, iar contactul cu avionul s-a pierdut când acesta era la o altitudine de 2.300 de picioare. Apelul primit de Garda de Coastă din Guernsey privind dispariţia aparatului, la 15 mile nord de Guernsey, a fost la 20.23. Două elicoptere, unul francez, cu baza la Cherbourg şi unul britanic, au început imediat căutările, dar le-au oprit la ora 02.00, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile (vânt, valuri, vizibilitate redusă). Căutările au fost reluate la ora 08.00 şi continuă.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.