Racing Point a fost penalizată cu 15 puncte în clasamentul constructorilor şi amendată cu 400.000 de dolari de comisarii FIA, după plângerea Renault, informează motorsport.com.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Comisarii FIA au stabilit că proiectarea canalului de frână spate al Racing Point încalcă regulile de design ale F1.

FIA a ajuns la concluzia că "principalul" proiectant al canalului de frână spate a fost Mercedes, ceea ce însemna că Racing Point a încălcat regulamentul, astfel că a decis ca echipa să piardă 7,5 puncte în campionatul constructorilor pentru fiecare dintre monoposturile sale la Marele Premiu al Stiriei şi să plătească o amendă de 200.000 de dolari de maşină. În plus, Racing Point a primit avertisment pentru faptul că a folosit aceleaşi piese la Marele Premiu al Ungariei şi la cel al Marii Britanii.

Într-un comunicat, FIA a precizat că nu a acceptat argumentele Racing Point, potrivit cărora a proiectat canalele de frână de la zero, şi a dezvăluit că echipa cu sediul la Silverstone a primit un set complet de canale de frână ale monopostului Mercedes din 2019, la 6 ianuarie.

Şi, în timp ce designul curent al canalului de frână faţă al Racing Point este o evoluţie a piesei folosite de echipă anul trecut, FIA a concluzionat că în cazul canalelor de frână spate al RP20 este vorba de un concept al Mercedes.

O descalificare din curse a fost exclusă, deoarece Racing Point a încălcat numai regulamentul sportiv, nu şi pe cel tehnic. Mai mult, Racing Point poate folosit în continuare piesele incriminate.

De la Marele Premiu de Formula 1 al Stiriei, din 12 iulie, Renault a depus plângeri împotriva echipei Racing Point, fostă Force India, la fiecare cursă, acuzând-o că a copiat componente ale monopostului Mercedes din 2019.

Reclamaţia Renault face trimitere la mai multe articole din regulamentul sportiv al Campionatului Mondial, care stipulează că un concurent trebuie să folosească pe monoposturile sale doar piese pe care le-a proiectat, că îşi păstrează proprietatea intelectuală atât timp cât va participa în F1 şi că, în cazul subcontractării pentru proiectarea anumitor părţi, aceasta nu poate fi încredinţată unui concurent sau subcontractantului unui concurent.

Plângerea se referea în mod specific la canalele de răcire ale frânelor faţă şi spate utilizate de Racing Point RP20, pe care Renault le consideră asemănătoare cu cele de pe monopostul Mercedes de anul trecut, mai mult decât permite regulamentul.

Canalele de frână sunt o parte importantă a designului aerodinamic al unei maşini de Formula 1. Acestea sunt proiectate astfel încă să influenţeze fluxul de aer de pe aripa frontală şi să-l direcţioneze pentru un efect cât mai bun.

După penalizare, Racing Point coboară de pe locul 5 pe locul 6, cu 27 de puncte, în urma Renault, locul 5, cu 32 de puncte.

Racing Point va face apel împotriva sancţiunii pe care a primit-o, la fel vor proceda şi Renault, Ferrari, McLaren şi Williams, care sunt nemulţumite de pedeapsa dictată.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.