Alina Dumitriu, activist, director-executiv al Asociaţiei Sens Pozitiv, afirmă că educaţia antidrog trebuie începută chiar din grădiniţă sau clasa pregătitiare, dar nu vorbindu-le copiilor despre substanţe, ci ajutându-i să devină asertivi şi să spună ”nu”. La copiii mai mari trebuie trebuie să li se explice că starea de bine pe care o dă consumul de droguri este de scurtă durată, dar efectele sunt devastatoare şi pe termen lung şi le distruge viaţa.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Alina Dumitriu, activist, director-executiv al Asociaţiei Sens Pozitiv, povesteşte că a fost într-o şcoală din centrul Capitalei să povestească elevilor despre consumul de droguri.

”Şi am vorbit cu copiii ăia de clasa a 8-a inclusiv despre politici antidrog, despre cum e cu incriminarea, cum ar fi cu dezincriminarea şi au înţeles tot. Depinde cum te exprimi, limbajul să fie simplu, chiar dacă vorbim despre chestii complicate”, a povestit Alina Dumitri la Medika Antidrog.

Evenimente
26 mai Energy Road - Energie la tine acasă
10 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României

Ulterior, a aflat de la o fetiţă că în aceeaşi şcoală, la altă clasă, ”au venit nişte domni în uniformă”.

”«Ne-au vorbit puţin, ne-au speriat, că se moare». Le-au zis numai cu speriatul. Ideea e că te apuci să le spui că este greşit, că se moare, că e rău să consumi substanţe, dar ei când consumă se dezinhibă, le dă stare de euforie, ei se simt bine. Educaţia ar trebui să fie despre cum îţi dă starea de bine pe termen scurt, după aceea dă dependenţă, dă sevraj şi după aceea nu mai scapi toată viaţa ta şi o să-ţi distrugă toată viaţa”, explică Alina Dumitriu.

Ea crede că trebuie să li se explice copiilor şi tinerilor şi despre posibilitatea de a avea dosare penale, în cazul cantităţilor mari, dar şi că se poate ajunge la supradoze.

”Dar dacă-i minţi cu... sunt greşite şi nu se face… cu speriat, nu se face aşa. Şi nici cu povestit despre substanţe, că le faci poftă. Eu nu am povestit ăstora mici despre substante”, a povestit Alina Dumitru.

”Ideea este că trebuie să începi să lucrez cu ei, să faci prevenire antidrog şi educarea asta din grădiniţă, de la clasa 0 şi practic să le creezi asertivitatea, pentru că ei pot să refuze grupul din care fac parte, să zică un NU ferm, eu nu vreau, chit că ăia zic «hai mă eşti prost, bagă şi tu» (…) Trebuie să ai curajul să refuzi oamenii, să ai curaj să ceri când ai nevoie de ajutor”, a mai povestit Alina Dumitru.

Ea explică faptul că poveştile unor consumatori care şi-a revenit nu ar trebui prezentate copiilor: ”Mie mi se pare foarte simplu, adică este la mintea cocoşului. Duci pe cineva care şi-a revenit, s-a recuperat şi acum este ok. Şi ce înţelege copilul? Hai, mă, că pot să mă distrez şi eu acum în adolescenţă 2-3 ani, şi mă recuperez şi mă fac bine. Da, uite pe ăsta, după nu ştiu câţi ani, i-a băgat la venă 16 ani şi acum este bine (…) Deci mare grijă la modul în care se va face educaţie în şcoală”.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.