Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie (ANPDCA), a organizat, luni la Palatul Victoria, conferinţa de închidere a proiectului „TEAM-UP: Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor”. Proiectul a fost cofinanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020, şi implementat de ANPDCA în calitate de beneficiar, în parteneriat cu cele 47 de Direcţii Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului de la nivelul judeţelor şi sectoarelor municipiului Bucureşti.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„TEAM-UP: Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor” este cel mai mare proiect în domeniul serviciilor sociale, cu o finanţare de peste 500 de milioane de euro şi, totodată, unul dintre cele mai importante în ceea ce priveşte investiţia în resursa umană, arată comunicatul de presă al Executivului.

„Rezultatele acestui proiect sunt un succes pentru că au generat profesionalizarea a peste 4.000 de asistenţi maternali din ţara noastră. Ne dorim ca împreună să facem mai mult bine pentru copiii din sistemul de protecţie şi să atragem cât mai multe fonduri europene”, a declarat ministra Familiei Tineretului şi Egalităţii de Şanse, Natalia-Elena Intotero, conform sursei citate.

Ministrul Cercetării Bogdan Ivan a spus că „la nivelul Guvernului, ministerelor avem obiectivul de a introduce noile tehnologii şi digitalizarea pentru a veni în sprijinul specialiştilor. Însă aceste instrumente nu vor înlocui niciodată oamenii buni, profesioniştii de excepţie”.

De asemenea, şeful Cancelariei Prim-ministrului Alexandr Ghigiu a afirmat că „platforma digitală este şi ea importantă, dar cred că ce este şi mai important este că avem câteva mii de persoane care şi-au îmbunătăţit abilităţile profesionale, pentru că ele vor fi esenţiale în modernizarea sistemului”.

Obiectivul proiectului a vizat creşterea calităţii sistemului de asistenţă socială şi a numărului de asistenţi maternali la nivelul comunităţii, prin introducerea de instrumente şi proceduri şi prin îmbunătăţirea nivelului de competenţe al profesioniştilor din sistem.

Rezultatele proiectului

- S-a creat o reţea dezvoltată de asistenţă maternală. DGASPC-urile din întreaga ţara au recrutat, format, atestat şi angajat aproape 4.000 de asistenţi maternali.  Aceştia au avut în îngrijire, în această perioadă, peste 7.000 de copii.

- S-au plătit cheltuieli salariale aferente remuneraţiei asistenţilor maternali existenţi în sistem din 2014 până în anul 2018, dar şi a celor nou-angajaţi începând cu anul 2019;

- S-a creat o platformă digitală de tip e-learning dedicată asistenţilor maternali. Utilizarea platformei nou create va conduce la uşurarea procesului instructiv educativ prin însuşirea unor procese de învăţare active şi autonome, creşterea interesului asistenţilor maternali pentru instruire, crearea unor medii noi de învăţare formală sau nonformală, individuală şi în grup.

- S-au achiziţionat şi s-au distribuit 15.000 de tablete destinate întregii reţele de asistenţă maternală, dar şi altor profesionişti, pentru accesarea platformei digitale. Atât tabletele achiziţionate, cât şi platforma digitală pot fi utilizate ca şi resurse pentru formarea profesională continuă a asistenţilor maternali şi a altor profesionişti.

- S-au elaborat şi diseminat 17 proceduri de lucru, dar şi codul de etică al asistentului maternal. Dezvoltarea acestor proceduri a fost realizată luând în considerare cadrul legal relevant pentru tema fiecărei proceduri elaborate, în urma unui proces ce a cuprins două runde de consultări cu reprezentanţi ai DGASPC din serviciile de asistenţă maternală.

- A fost derulat un program de formare profesională a tuturor asistenţilor maternali, primul de o astfel de anvergură. Conţinutul a fost structurat pe 8 module de curs şi a inclus aspecte referitoare la, integrarea copilului în familia asistentului maternal şi în viaţa socială, asistarea lui în procesul educaţional şi asigurarea unei relaţii armonioase cu familia naturală sau de adopţie.

- S-au organizat cursuri de formare pentru peste 11.000 de asistenţi maternali. Cursurile de formare profesională au fost organizate pentru toţi asistenţii maternali atestaţi existenţi în sistemul de protecţie specială, indiferent dacă aceştia au fost recrutaţi în cadrul proiectului ori erau parte a reţelei existente la momentul demarării proiectului.

La eveniment au participat ministrul Familiei Tineretului şi Egalităţii de Şanse, Natalia-Elena Intotero, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan Ivan, şeful Cancelariei Prim-ministrului, Alexandru-Mihai Ghigiu, secretarul de stat în Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Teodora Preoteasa, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie, Rareş-Petru Achiriloaie, preşedintele CNASR Diana Cristea, parteneri din organizaţii internaţionale şi din mediul asociativ, respectiv oficiali din administraţia publică locală.

La sfârşitul lunii septembrie 2023, aproape 16.000 de copii se aflau în grija a aproximativ 11.300 de asistenţi maternali din întreaga ţară. Asistentul maternal este persoana atestată în condiţiile legii, care asigură, prin activitatea desfăşurată la domiciliul său, creşterea, îngrijirea şi educarea necesare dezvoltării armonioase a copiilor pe care îi primeşte în plasament.
Valoarea totală a proiectului: 2.653.592.612,28 lei
Valoarea cofinanţării UE: 2.572.935.563,11 lei
Durata contractului: 120 de luni (ianuarie 2014-decembrie 2023)

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.