Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei, a anunţat marţi că aeroporturile sunt pregătite de iarnă şi că toate cele 49 de utilaje aflate la dispoziţia Aeroportului Henri Coandă sunt pregătite ”să intervină în orice moment”.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Toate cele 49 de utilaje performante aflate la dispoziţia Aeroportului Henri Coandă sunt pregătite să intervină în orice moment, atunci când situaţia meteorologică o va cere. Asigurăm pasagerii şi companiile aeriene că dispunem de tehnica şi personalul specializat în operaţiunile speciale pe timp de iarnă şi că am luat măsurile necesare pentru operarea în deplină siguranţă a aeronavelor, în perioada sezonului rece, pe ambele aeroporturi ale Capitalei”, a declarat directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, Bogdan Mîndrescu.

Pentru operaţiunile specifice de deszăpezire/degivrare din sezonul de iarnă 2017-2018, CNAB şi-a asigurat o rezervă de 157 de tone de degivrant solid, 124 de tone de degivrant lichid, 32 de tone de nisip şi sare, iar companiile de handling au la dispoziţie 403 tone de lichid degivrant pentru aeronave.

CNAB a organizat marţi revista de front a utilajelor speciale de intervenţie pe timp de iarnă la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, în cadrul căreia reprezentanţii departamentului pentru operaţiuni speciale au prezentat strategiile de acţiune pentru deszăpezirea şi degivrarea pistelor, platformelor, căilor de rulare ale aeronavelor.

”Au fost trecute în revistă toate tipurile de utilaje multifuncţionale, care acţionează concertat pe aeroport, fiecare având rolul său bine definit în operaţiunile aeroportuare de degivrare şi deszăpezire: agregatele compacte, care acţionează în forţă pe piste, la viteze la 50 km/h, având în funcţiune completă toate echipamentele; utilajele complexe specializate pentru a acţiona sub planurile aeronavelor; utilajele echipate cu pluguri, suflante şi dispersoare; autovehiculele multifuncţionale, care îndepărtează ”dealurile” de zăpadă generate de viscol pe platformele aeroportului; motofrezele care acţionează în viteză pe suprafaţa pistelor”, anunţă compania.

Revista de front a tehnicii de deszăpezire şi degivrare face parte din sistemul de operaţiuni de pregătire pentru activităţile specifice pe timp de iarnă de pe platforma Aeroportului Henri Coandă.

”Pregătirile pentru iarnă la aeroport presupun consultări ale tuturor entităţilor implicate (aeroport, companii de handling, companii aeriene, ROMATSA, colaboratori contractuali, etc.), operaţiuni de întreţinere a utilajelor, revista de front a tehnicii specifice, instruiri periodice ale personalului aeroportuar, suplimentarea personalului implicat în activităţile de deszăpezire şi degivrare, etc”, precizează oficialii CNAB.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti şi-a început activitatea la data de 5 februarie 2010 şi a fost înfiinţată prin fuziunea societăţilor care gestionau aeroporturile bucureştene: Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu.

CNAB a înregistrat, în primele nouă luni ale acestui an, venituri totale de 808,62 milioane lei, cu 20,1% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

De asemenea, CNAB a înregistat  în perioada ianuarie - septembrie un profit brut de 320 milioane lei, cu 34% ori mai mare faţă de cel aferent aceleiaşi perioade din 2016.

 
 
viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.