Camera Deputaţilor a adoptat, în calitatre de for decizional, proiectul de lege privind registrul electronic al istoricului vehiculelor rutiere înmatriculate sau înregistrate în România. Iniţiativa prevede înfiinţarea registrului electronic al istoricului vehiculelor rutiere înmatriculate sau înregistrate în ţara noastră, registru gestionat de Regia Autonomă Registrul Auto Român. Legea merge la promulgare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Art. 1. - (1) Regia Autonomă Registrul Auto Român denumită în continuare RAR, înfiinţează şi gestionează registrul electronic al istoricului vehiculelor rutiere înmatriculate sau înregistrate în România, denumit în continuare registru.

(2) Registrul este constituit din informaţiile obţinute de către RAR cu ocazia prestaţiilor efectuate de RAR care implică identificarea vehiculului rutier, ori cu ocazia efectuării inspecţiei tehnice periodice în cadrul reprezentanţelor RAR sau al staţiilor de inspecţie tehnică periodică autorizate conform legislaţiei în vigoare, din informaţiile transmise RAR de către atelierele pentru inspecţia tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză autorizate conform legislaţiei în vigoare, din informaţiile transmise RAR de către operatorii economici autorizaţi conform legislaţiei în vigoare care desfăşoară activităţi de reparaţii, de întreţinere, de reglări funcţionale, de modificări constructive şi de reconstrucţie a vehiculelor rutiere, denumiţi în continuare operatori economici autorizaţi, precum şi din informaţiile transmise RAR de către producătorii vehiculelor rutiere, reprezentanţii autorizaţi ai acestora, importatorii sau distribuitorii de vehicule rutiere noi.

(3) RAR asigură echipamentele şi resursele umane necesare respectării prevederilor alin. (1)”, conform propunerii legislative.

Conform sursei citate, este interzisă manipularea odometrului unui autovehicul, solicitarea manipulării odometrului sau orice acţiune de natură să influenţeze înregistrarea exactă a numărului kilometrilor parcurşi de un autovehicul.

De asemenea, „în sensul prezentei legi, prin manipularea odometrului se înţelege practica frauduloasă de modificare voită şi neautorizată a kilometrajului real indicat de odometrul unui autovehicul”.

În cazul în care odometrul este defect sau nu funcţionează corespunzător, proprietarul/utilizatorul menţionat în certificatul de înmatriculare/înregistrare al autovehiculului este obligat să îl repare sau să îl înlocuiască fără întârziere la operatori economici autorizaţi în acest sens.

Potrivit proiectului, staţiile de inspecţie tehnică periodică autorizate, precum şi atelierele pentru inspecţia tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză autorizate sunt obligate să transmită către RAR, cu ocazia fiecărei inspecţii efectuate, informaţii referitoare la numărul de identificare al autovehiculului şi valoarea citită a indicaţiei odometrului autovehiculului supus inspecţiei.

„Operatorii economici autorizaţi sunt obligaţi:

a) să transmită către RAR, cu ocazia fiecărei prestaţii efectuate, informaţii referitoare la numărul de identificare al autovehiculului şi valoarea citită a indicaţiei odometrului autovehiculului supus prestaţiei în cauză.

b) să transmită către RAR informaţii legate de repararea şi/sau înlocuirea odometrului din dotarea autovehiculelor, inclusiv valoarea indicaţiei acestuia înainte de intervenţie cât şi după intervenţia efectuată;

c) să transmită informaţii către RAR referitoare la numărul de identificare al vehiculului, precum şi la principalele operaţii de reparaţii pentru toate vehiculele rutiere la care au fost efectuate reparaţii în urma unor evenimente care au produs avarii grave la sistemul de direcţie, sistemul de frânare, structura de rezistenţă a caroseriei ori a şasiului sau la alte sisteme de siguranţă activă ori pasivă stabilite prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii”, mai prevede proiectul adoptat de către deputaţi.

RAR eliberează contra cost, la cerere, deţinătorilor de autovehicule destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, cel mult 8 locuri pe scaune - autoturisme, un certificat denumit „RAR Auto-Pass” care conţine informaţiile existente în registru cu privire la istoricul citirii odometrului, implicarea vehiculului rutier într-un eveniment care a produs avarii grave la sistemul de direcţie, sistemul de frânare, structura de rezistenţă a caroseriei ori a şasiului sau la alte sisteme de siguranţă activă ori pasivă, precum şi la neprezentarea vehiculului rutier în cadrul unei campanii de rechemare prevăzute la art. 6 a vehiculelor rutiere care au fost înmatriculate, înregistrate sau introduse pe piaţă în România.

Totodată, în cazul în care în registru nu sunt disponibile informaţii referitoare la vehiculul rutier respectiv, în locul certificatului „RAR Auto-Pass”, RAR va emite gratuit un document prin care se va menţiona această situaţie, mai indică iniţiativa legislativă.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.