La aproape patru ani de când a început să evalueze modul în care ar putea să elimine din schema de urmărire a comportamentului utilizatorilor cookie-urile terţe, Google va face primul pas în acest sens.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Din 4 ianuarie 2024, cookie-urile terţe vor fi dezactivate pentru 1% din utilizatorii browser-ului Google Chrome.

Spre deosebire de alte browsere, care oferă de mult timp opţiuni pentru blocarea acestor cookie-uri sau o fac deja în mod implicit, Google nu s-a grăbit deloc să facă acest lucru.

Evenimente
20 mai - Evenimentul News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

Motivul este simplu, cea mai mare parte a veniturilor Google vin din reclamele digitale, pentru care, până acum, cookie-urile terţe au jucat un rol important în urmărirea utilizatorilor în vederea targetării cât mai eficiente a reclamelor.

În locul cookie-urilor, Google va implementa aşa-numitele topicuri, lăsând utilizatorii să configureze domeniile proprii de interes.

Datele colectate de Google vor fi trecute prin ceea ce compania numeşte Privacy Sandbox, înainte de a ajunge la ceilalţi advertiserii.

Acestea este un prim pas, prin care gigantul american vrea să urmărească modul în care decurge planul, înainte de elimina complet, pentru toţi utilizatorii, cookie-urile terţe în a doua jumătate a anului viitor.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.