Partidul România Unită a avut cele mai multe clipuri electorale difuzate la TV în a doua săptămână de campanie, respectiv 206, fiind urmat de Partidul Social Democrat, cu 146 de clipuri, cele două formaţiuni inversându-şi poziţiile în topul mesajelor electorale, comparativ cu prima săptămână de la începerea campaniei, potrivit unei monitorizări mediaTRUST şi News.ro pentru perioada 18 - 24 noiembrie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cele mai numeroase materiale electorale ale PRU, 118, au fost difuzate la România TV, în timp ce cele mai numeroase materiale video electorale ale PSD, 69, au fost difuzate la B1 TV. PNL a avut 82 de clipuri electorale, fiind urmat de PMP, cu 62 de clipuri şi de ALDE, cu 18 materiale difuzate exclusiv la TVR 1.

În cazul PRU, materialele electorale au fost difuzate la TVR1 - 27, B1 TV - 56, Antena 3 - 5 şi la România TV - 118. Mesajele electorale ale PSD au fost prezentate de TVR1 - 26, B1 TV - 69, Antena 3 - 8, România TV - 15 şi Realitatea TV - 28.

Liberalii şi-au difuzat mesajele de campanie la Antena 3 - 5, la B1 TV - 30, la Realitatea TV - 32 şi la TVR 1 - 15.

Cele 62 de clipuri electorale ale PMP transmise de televiziuni au fost distribuite astfel: B1 TV - 43, Realitatea TV - 17 şi TVR 1 - 2.

În afară de ALDE, alte formaţiuni ale căror materiale electorale au fost difuzate doar la TVR 1 sunt: UDMR - 11, Partidul Socialist Român - 8, Partidul România Mare - 5, Asociaţia Italienilor din România, Uniunea Sârbilor din România şi Partidul Ecologist Român - câte 4 , Alianţa Noastră România - 3, Federaţia Comunităţilor Evreieşti şi încă o organizaţie a minorităţilor naţionale - câte unul.

În a doua săptămână de campanie au fost difuzate 555 de clipuri, cele mai multe la B1 TV, care a prezentat 198 de materiale video electorale, urmat de România TV - 133, TVR 1 - 129, Realitatea TV - 77 şi Antena 3 - 18.

Un spot electoral difuzat în cadrul emisiunilor electorale şi de dezbatere electorală, stabilit în grila de programe Antena 3 costă 1.400 euro pentru difuzare în intervalul orar 21.00-00.00, 1.100 euro pentru difuzare în intervalul orar 18.00-21.00 şi 900 euro pentru difuzare în intervalele orare 06.00-18.00, respectiv 00.00-02.00, potrivit site-ului Antena 3. La B1 TV, un spot electoral de 30 de secunde, difuzat în cadrul emisiunilor electorale şi a dezbaterilor electorale de luni până vineri, costă 150 de euro, în timp ce emisiunile de promovare electorală în direct, cu prezenţa unuia sau mai multor candidaţi ai unui partid, difuzate de luni până vineri, costă 1.500 de euro pentru 20 de minute. La România TV, un spot electoral de 30 de secunde are preţul de 1.000 de euro, pentru intervalul 18.00 - 00.00, şi de 800 de euro, pentru intervalul 06.00 - 18.00. Realitatea TV a stabilit tariful de 700 de euro pe minut pentru spoturi şi 41,66 de euro pe minut pentru prezenţa live a unui candidat într-o emisiune electorală. Preţul creşte cu 50% în primetime.

Campania electorală pentru alegerile parlamentare a început în 11 noiembrie şi se va încheia pe 10 decembrie.

Agenţia de monitorizare mediaTRUST România, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, oferă clienţilor săi acces la informaţiile apărute zilnic în mass media (presă scrisă, online, radio şi TV) din România. Din 2004 este membră a organizaţiei internaţionale de elită FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d'Extraits de Presse), iar în 2014 a devenit membră BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) şi ARMA (Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor).

(Analiza a luat în considerare toate creaţiile publicitare electorale difuzate de televiziuni, indiferent de dimensiunea lor)


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.