PSD a avut cele mai multe spoturi electorale difuzate la TV în prima săptămână de campanie, respectiv 220, fiind urmat de Partidul România Unită, cu 192 de spoturi, şi, la mare distanţă, de PNL, cu 17 spoturi, potrivit unei monitorizări mediaTRUST şi News.ro. Cele mai numeroase spoturi PSD, 147, au fost difuzate la B1 TV, în timp ce cele mai multe spoturi ale Partidului România Unită, 106, au fost difuzate la România TV.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

De altfel, PSD, PRU şi PNL sunt deocamdată singurele formaţiuni ale căror spoturi au fost difuzate la mai multe posturi de televiziune, alţi competitori electorali optând doar pentru TVR 1.

În cazul PSD, spoturile au fost difuzate la TVR1 - 10, B1 TV - 147, Antena 3 - 14, România Tv - 28 şi Realitatea TV - 21. 

Mesajele electorale ale PRU au fost găzduite de TVR1 - 21, B1 TV - 58, Antena 3 - 7, România Tv - 106.

Liberalii şi-au prezentat spoturile la TVR 1 - 6 şi la B1 TV - 11.

Alte formaţiuni ale căror spoturi electorale au fost difuzate la TVR 1 sunt UDMR - 6, Partidul România Mare, Asociaţia Italienilor din România şi Uniunea Sârbilor din România - câte 4 , ALDE şi PMP - câte 2.

Cele 451 de spoturi difuzate până acum în campania electorală au totalizat 20.584 de secunde, conform monitorizării mediaTRUST şi News.ro. TVR 1 a difuzat în total 59, cu o durată de 3218 secunde, B1 TV a prezentat 216, cu un total de 10.046 de secunde, Antena 3 a prezentat 21 de reclame electorale cu un total de 630 de secunde, România TV - 134 de spoturi cu 6061 de secunde în total, iar Realitatea TV a distribuit 21 de spoturi totalizând 629 de secunde.

Un spot electoral difuzat în cadrul emisiunilor electorale şi de dezbatere electorală, stabilit în grila de programe Antena 3 costă 1.400 euro pentru difuzare în intervalul orar 21.00-00.00, 1.100 euro pentru difuzare în intervalul orar 18.00-21.00 şi 900 euro pentru difuzare în intervalele orare 06.00-18.00, respectiv 00.00-02.00, potrivit site-ului Antena 3. La B1 TV, un spot electoral de 30 de secunde, difuzat în cadrul emisiunilor electorale şi a dezbaterilor electorale de luni până vineri, costă 150 de euro, în timp ce emisiunile de promovare electorală în direct, cu prezenţa unuia sau mai multor candidaţi ai unui partid, difuzate de luni până vineri, costă 1.500 de euro pentru 20 de minute. La România TV, un spot electoral de 30 de secunde are preţul de 1.000 de euro, pentru intervalul 18.00 - 00.00, şi de 800 de euro, pentru intervalul 06.00 - 18.00. Realitatea TV a stabilit tariful de 700 de euro pe minut pentru spoturi şi 41,66 de euro pe minut pentru prezenţa live a unui candidat într-o emisiune electorală. Preţul creşte cu 50% în primetime.

Campania electorală pentru alegerile parlamentare a început în 11 noiembrie şi se va încheia pe 10 decembrie.

Agenţia de monitorizare mediaTRUST România, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, oferă clienţilor săi acces la informaţiile apărute zilnic în mass media (presă scrisă, online, radio şi TV) din România. Din 2004 este membră a organizaţiei internaţionale de elită FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d'Extraits de Presse), iar în 2014 a devenit membră BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) şi ARMA (Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor).

(Analiza a luat în considerare toate creaţiile publicitare electorale difuzate de televiziuni, indiferent de dimensiunea lor)

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.