Ministerul Afacerilor Externe (MAE) anunţă, joi, că a început distribuirea către secţiile de votare organizate în străinătate a materialelor necesare votării la primul tur al alegerilor pentru preşedintele României şi la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor. În străinătate vor fi organizate 950 de secţii de votare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Ministerul Afacerilor Externe a început distribuirea către cele 950 de secţii de votare organizate în străinătate a buletinelor de vot pentru primul tur al alegerilor prezidenţiale şi pentru alegerile parlamentare, precum şi a celorlalte materiale necesare votării (ştampilele de control, ştampilele cu menţiunea «VOTAT», timbrele autocolante, procesele-verbale de consemnare a rezultatelor votului)”, arată MAE, într-un comunicat de presă.

Pentru buna desfăşurare a primului tur al alegerilor prezidenţiale în cadrul secţiilor de votare organizate în străinătate, vor fi distribuite, în total, 3.600.000 de buletine de vot, 9.120 de ştampile cu menţiunea ”VOTAT” şi 2.914.000 de timbre autocolante. Pentru alegerile parlamentare vor fi expediate 3.070.000 de buletine de vot, 9.210 de ştampile cu menţiunea “VOTAT” şi 2.680.000 de timbre autocolante.

Potrivit prevederilor art. 2 alin. (1) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 98/2024, în cadrul secţiilor de votare organizate în străinătate pentru alegerile prezidenţiale se va vota şi pentru alegerile parlamentare.

Lista celor 950 de secţii de votare organizate în străinătate şi adresele sediilor acestora poate fi consultată pe pagina de internet a Ministerului Afacerilor Externe, la secţiunea Alegeri 2024.

Cetăţenii români cu drept de vot care domiciliază, au reşedinţa sau se află temporar în străinătate pot vota la alegerile prezidenţiale la oricare din secţiile organizate în afara ţării, pe baza unui act de identitate emis de statul român, valabil în ziua votării: cartea de identitate; cartea electronică de identitate; cartea de identitate provizorie; buletinul de identitate; paşaportul diplomatic; paşaportul diplomatic electronic; paşaportul de serviciu; paşaportul de serviciu electronic; paşaportul simplu; paşaportul simplu electronic; paşaportul simplu temporar; în cazul elevilor din şcolile militare, carnetul de serviciu militar.

Votarea în străinătate la primul tur al alegerilor prezidenţiale se va desfăşura pe parcursul a trei zile: vineri, 22 noiembrie, între orele locale 12:00 şi 21:00, sâmbătă, 23 noiembrie, şi duminică, 24 noiembrie, între orele locale 7:00 şi 21:00.

Cetăţenii români cu drept de vot cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate pot vota la alegerile parlamentare la oricare din secţiile de votare organizate în afara ţării fie pe baza paşaportului simplu, simplu temporar sau simplu electronic, cu menţionarea ţării de domiciliu (dacă au domiciliul în străinătate), fie, dacă au reşedinţa în străinătate, pe baza unui act de identitate emis de statul român, valabil în ziua votării: cartea de identitate, cartea electronică de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate, paşaportul diplomatic, paşaportul diplomatic electronic, paşaportul de serviciu, paşaportul de serviciu electronic, paşaportul simplu, paşaportul simplu electronic, paşaportul simplu temporar, şi a unui document emis de autorităţile străine care dovedeşte reşedinţa în străinătate. Lista documentelor care atestă reşedinţa în străinătate poate fi consultată pe pagina de internet a Ministerului Afacerilor Externe.

Votarea în străinătate la alegerile parlamentare are loc pe parcursul a două zile: sâmbătă, 30 noiembrie, şi duminică, 1 decembrie, între orele locale 7:00 şi 21:00.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.