Deputatul PNL şi preşedinte al Comisiei speciale a Camerei pentru automatizare şi viitorul muncii George Tuţă a afirmat miercuri, după intrarea în vigoare a Legii 9/2023 privind eliminarea dosarului cu şină şi a debirocratizării administraţiei publice, că administraţia publică trebuie să înţeleagă că cetăţeanul este în centrul preocupării şi nicidecum invers. „Această birocraţie trebuie eliminată categoric din preocupările administraţiei, dar acest lucru este posibil doar dacă eliminăm birocraţia din starea mentală a tuturor funcţionarilor publici”, a mai precizat liberalul.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Legea are două elemente fundamentale – interzicerea copiilor şi eliminarea dosarului cu şină. Aceste elemente au fost gândite împreună pentru că servesc unui scop comun şi anume simplicarea administraţiei româneşti. Aceste interdicţii sunt cu alternative electronice care vor permite cetăţeanului să transmită pe adresa de e-mail a instituţiei toate documentele solicitate. Aşadar legile România în original şi România fără dosar au menirea de a genera o schimbare profundă la nivelul administraţiei, au menirea de a elimina rolul de poştaş pe care cetăţeanul îl făcea între instituţiile statului. Sunt convins că acest lucru va avea un efect al bugărelului de zăpadă, odată ce numărul cetăţenilor implicaţi va creşte. Cetăţenii implicaţi sunt extrem de necesari şi utili în aplicarea oricărei legi din România, însă când vine vorba de relaţia între cetăţean şi stat cu atât mai mult este nevoie de implicarea acestora. Administraţia trebuie să înţeleagă că în centrul preocupării este cetăţeanul şi nicidecum instituţia. Această birocraţie trebuie eliminată categoric din preocupările administraţiei, dar acest lucru este posibil doar dacă eliminăm birocraţia din starea mentală a tuturor funcţionarilor publici”, a explicat George Tuţă, într-o conferinţă de presă.

El a mai spus că „sensul legilor România în original şi România fără dosar este să facă paşi decisivi, paşi necesari în direcţia de debirocratizare cu mintea deschisă şi mai ales cu bună credinţă, însă ca o lege să fie aplicată este nevoie ca oamenii, cetăţenii din România să o cunoască”.

„Acesta este şi motivul pentru care împreună cu ceilalţi iniţiatori am creat un site căruia îi spune – romaniafaradosar.ro. E un site extrem de simplu pe care îl vom folosi ca un instrument pentru cetăţeni şi care au acces rapid la lege şi le este prezentată legea şi pot să comunice instituţiilor publice, în cazul în care le sunt solicitate copii sau celebrul doşar cu şină. În momentul în care se întâmplă acest lucru, ei au automat şi posibilitatea de a sesiza Instituţia Prefectului cu un mesaj predefinit, selectând judeţul în care s-a întâmplat acest lucru şi când apasă pe sesizare se deschide automat aplicaţia pe transmiterea unui e-mail în care este predefinită solicitarea”, a completat Tuţă.

Acesta a mai explicat că site-ul romaniafaradosar.ro a fost gândit ca un instrument util şi pentru administraţia publică, nu doar pentru cetăţeni.

„De asemenea, pe site-ul romaniafaradosar.ro ne-am gândit ca acest instrument să fie util şi pentru administraţia publică şi cei care lucrează în administraţia publică şi întâmpină dificultăţi, pentru că sunt situaţii nenumărate în care cineva din administraţie are nevoie de un document suplimentar, există un număr de whatsapp la care ne pot scrie, iar echipele noastre vor găsi cea mai bună soluţie pentru a fi în avantajul cetăţenilor. Cred că este un demers extrem de sănătos în care, prin implicarea cetăţenilor şi prin a îi transforma în ambasadori ai simplificării legislaţiei, putem să modernizăm România, aşa cum ne dorim cu toţii”, a concluzionat deputatul PNL.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.