În data de 30 mai, Asociaţia ANAIS lansează campania „Radioul Captiv”, un proiect ce sprijină lupta împotriva violenţei domestice, realizat de compania de consultanţă în comunicare strategică şi data intelligence Cheil | Centrade.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Campania a pornit de la un insight extrem de îngrijorător. În România, una din patru femei a fost agresată fizic sau sexual de partener sau de un fost partener, toate aceste femei fiind ţinute captive în relaţii abuzive. Această captivitate este de cele mai multe ori neînţeleasă, iar realitatea victimelor distorsionată, ducând la acuzaţii că acestea ar accepta astfel de relaţii, în loc să le părăsească. De peste 11 ani, Asociaţia ANAIS contribuie la educarea publicului larg cu privire la violenţa domestică şi ajută victimele abuzurilor să iasă din captivitatea minciunilor, acuzaţiilor şi a loviturilor în care sunt ţinute

Proiectul răspunde la întrebarea: De ce nu l-ai părăsit?” printr-o premieră în România, respectiv un stunt media ce ţine captive două dintre cele mai cunoscute şi populare radiouri, KISS FM şi MAGIC FM. Astfel, pe data de 30 mai, de la orele 22.00, se lansează campania Radioul Captiv”. Până la orele 23.00, în studioul KISS FM, alături de gazdele Corina Băcanu şi Nico Creciunesc, se vor afla şi membrele Asociaţiei ANAIS, Carmen Nemeş, fondator şi preşedinte, Mihaela Mangu Darvariu- director executiv şi co-fondator, Giulia Crişan – avocată specializată în dreptul familiei, Adela Niţă Szentes – terapeut, precum şi Crina – supravieţuitoare şi învingătoare a luptei împotriva violenţei domestice. Între orele 23.00-24.00, Liana Stanciu de la MAGIC FM preia ştafeta. Ambele emisiuni vor fi transmise şi Live pe paginile de Facebook ale radiourilor.

Practic, timp de două ore, în loc de emisiunile şi subiectele uzuale se va vorbi exclusiv despre fenomenul violenţei domestice şi amploarea acestuia în România, se va intra în direct cu supravieţuitoare şi ascultătoare care pot fi consiliate de către echipa ANAIS şi se va răspunde la întrebări adresate de public în chat-ul emisiunilor, la numărul de WhatsApp – 0722.206.020. Coloana sonoră ce va acompania acest stunt va fi alcătuită din patru melodii noi, originale, compuse şi interpretate de 5 artiste underground şi mainstream din România: Alexandra Stan - supravieţuitoare, Norya, Lucia, Alma Nicole şi Rockabella. Fiecare cântec este inspirat de o poveste reală a unei supravieţuitoare şi poate fi ascultat pe canalul Asociaţiei ANAIS de pe Spotify, intitulat Puterea Eliberării”. Poveştile supravieţuitoarelor pot fi citite sau ascultate pe site-ul dedicat proiectului.

Prin această campanie, replicăm imposibilitatea ieşirii din relaţii abuzive sau a părăsirii agresorilor. Având în vedere că în prima jumătate a anului 2022 s-a înregistrat o creştere a numărul cazurilor de violenţă în familie raportate autorităţilor, campania şi-a propus să tragă un semnal de alarmă asupra acestui fenomen şi să arate că este un subiect ce nu mai poate fi ignorat sau contestat.

KISS FM este cel mai ascultat radio din ţară, iar MAGIC FM este pe locul 5, astfel că stunt-ul media din noaptea de 30 mai şi-a propus să captureze frecvenţele ascultate de o audienţă de 3.322.400 oameni, timp de 2 ore.

Violenţa domestică este un flagel social ce trebuie să dispară. Pentru ca acest lucru să se întâmple este nevoie de educaţie în această direcţie, de modificări legislative şi de donaţii pentru a susţine supravieţuitoarele să iasă din captivitate. Împreună cu partenerii noştri, Cheil | Centrade, am creat un proiect unic, care aduce în prim-plan povestea femeilor captive în relaţii abuzive, iar prin intermediul emisiunilor live de la KISS FM şi MAGIC FM şi a canalului dedicat de pe Spotify, le vom amplifica vocea, pentru a inspira şi alte femei să iasă din relaţiile abuzive în care se află. Le mulţumim tuturor celor care de 11 ani ne sunt alături şi ne susţin, dar, mai ales, le mulţumim supravieţuitoarelor care au acceptat să dea voce acestui proiect, prin poveştile lor de viaţă.”, explică Carmen Nemeş, Preşedinte, Asociaţia Anais.

„«E vina ta că nu pleci. De ce mai rămâi? Părăseşte-l.» Fiecare femeie blocată într-o relaţie abuzivă a trecut prin genul acesta de victim blaming. Pentru că o ţară întreagă refuză să înţeleagă că asta e realitatea a 1 din 4 românce. Special pentru ele, am creat în premieră o metaforă a captivităţii, prin care Asociaţia ANAIS pune stăpânire pe KISS FM şi MAGIC FM, timp de 2 ore. 2 ore în care România e obligată să ne asculte, iar femeile de acasă care se confruntă cu parteneri abuzivi să afle că nu sunt singure şi că pot fi ajutate să îşi recapete libertatea. Le mulţumesc tuturor oamenilor care ne-au ajutat necondiţionat, de la supravieţuitoarele puternice de la care am pornit întregul demers, artistelor, radiourilor, Httpool by Aleph pentru prezenţa masivă pe Spotify şi tuturor celor care au zis «Da! » fără să clipească.”, completează Miruna Potop, Group Creative Director, Cheil | Centrade.

Dacă te-ai confruntat cu orice formă de violenţă domestică, dacă ai întrebări despre ce înseamnă o relaţie sănătoasă sau dacă cunoşti pe cineva care are nevoie de sprijin contactează-ne şi discută cu specialiştii noştri: 0736.380.879 sau contact@asociatia-anais.ro.

Apelează 24/24 ore Helpline-ul naţional 0800.500.333 pentru a semnala situaţii de violenţă domestică, trafic de persoane, discriminare de gen sau dicriminare multiplă. Numărul este apelabil gratuit din orice reţea cu acoperire naţională.

Apelează 112 (numărul unic naţional de urgenţă) dacă te afli în pericol!

ANAIS este o asociaţie umanitară având ca principală misiune apărarea drepturilor celor care nu se pot apăra singuri: femei, copii, dar şi familii nevoiaşe şi alte categorii defavorizate. Membru al WAVE (Women Against Violence Europe), ANAIS oferă consiliere psihologică, asistenţă juridică, sprijin material şi moral, acţiuni şi politici publice dezvoltate în parteneriat cu autorităţile şi campanii de conştientizare şi informare.

Compania de consultanţă în comunicare strategică şi analiză de date Cheil | Centrade serveşte drept hub regional pentru reţeaua coreeană Cheil în sud-estul Europei, coordonând strategia de comunicare şi creaţie pentru Samsung. Din portofoliul Cheil | Centrade mai fac parte ENGIE Romania, PROFI România, Opticris, Hochland România, First Bank, Nivea, Ursus Breweries, NN România, Carrefour România, Alpin 57 Lux, Mondelez, Raiffeisen Bank, Point Pickup, Asociaţia ANAIS şi United Way.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.