O navă care transportă porumb ucrainean, M/V Glory, a eşuat luni în Canalul Suez, dar a fost repusă rapid pe linia de plutire, fără să perturbe traficul pe această cale maritimă, tranzitată de 10% din comerţul mondial, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În 2021, Egiptul a fost afectat de blocarea extrem de mediatizată de către o navă - Ever Given - timp de mai multe zile a Canalului Suez, o lucrare uriaşă inaugurată în 1869 şi apoi extinsă şi modernizată în mai multe rânduri, care asigură o legătură între mările Roşie şi Mediterana.

”M/V Glory a fost repusă pe linia de plutire de către Autoritatea Canalului Suez”, după ce a ”eşuat în timp ce intra într-un convoi în apropiere de Al-Qantara”, în apropierea oraşului Ismaïlia, în nord-estul Egiptului, a anunţat agentul maritim norvegian Leth.

Şeful Canalului, Oussama Rabie,a anunţat că ”51 de nave circulă în ambele sensuri, luni”, pe canal.

”Traficul continuă în mod normal. Am tratat cu profesionalism pana care a avut loc la bordul Glory în timpul traversării”, subliniază el.

Această informaţie este ultrasensibilă pentru un Egipt aflat în plină criză economică - moneda egipteană s-a depreciat în 2022 cu 75% - şi în căutare de dolari.

Canalul Suez este una dintre principalele surse de venit în devize ale ţării, cu peste şapte miliarde de dolari pe an.

Glory, o navă de ”225 de metri lungime şi 32 de metri lăţime şi cu o capacitate de transport de 41.000 de tone”, potrivit autorităţilor canalului, se află ”în drum din Turcia către China, în cadrul unei flote”.

Nava a plecat la 25 decembrie de la Ciornomorsk, un oraş portuar situat în apropiere de Odesa, în Ucraina, şi are la bord porumb, în cadrul ”iniţiativei cerealelor de la Marea Neagră”, un acord între ONU, Ucraina, Rusia şi Turcia, care atenuează începând din iulie criza alimentară mondială.

Nava, care navighează sub pavilionul Insulelor Marshall, a fost ”salvată de patru remorchere. Sunt aşteptate doar întârzieri minore”, potrivit Leth.

”Douăzeci şi una de nave care se îndreptau către sud îşi vor începe/relua traversarea. Doar întârzieri minore sunt de aşteptat”, precizează Leth.

În martie 2021, Ever Given, un portcontainer uriaş de aproape 200.000 de tone, a cărei provă s-a încastrat în malul de est al canalului în timpul unei furtuni de nisip, a blocat timp de mai multe zile circulaţia maritimă între Europa şi Asia.

Operaţiunea de salvare a durat şase zile, atunci, şi s-a soldat cu moartea unui agent al Autorităţii Canalului Suez.

Egiptul a pierdut atunci 12-15 milioane de dolari pe zi, din cauza închiderii, iar asigurători au estimat la miliarde de dolari pierderile comerţului maritim mondial.

În septembrie, un petrolier - Affinity V - a blocat pentru scurt timp Canalul Suez, în urma unei ”avarii tehnice a cârmei, care a antrenat o pierdere a controlului navei”, potrivit autorităţii canalului.

Preşedintele egiptan Abdel Fattah el-Sisi a aprobat în mai un proiect în vederea extinderii şi adâncirii părţii de sud a canalului, în care s-a blocat Ever Given.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.