Numele mai multor persoane - probabil angajaţi ai companiei Ferrotramviaria, ce deţinea trenurile care s-au ciocni marţi în sudul Italiei - apar în dosarul deschis de Procuratură după tragedie, relatează La Repubblica, precizând că şefii de gară din staţiile Corato şi Andria, de unde au plecat garniturile, au fost suspendaţi din funcţie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Persoanele cercetate sunt suspectate de dezastru feroviar din culpă şi omucidere multiplă din culpă.

Anchetatorii au refuzată să spună cine sunt persoanele respective şi ce rol ar fi jucat.

Autorităţile italiene încearcă să stabilească în continuare cauzele accidentului feroviar de marţi, care s-a soldat cu 27 de morţi, iar primele indicii par să sugereze un cumul de factori: unul dintre trenuri avea întârziere, ambele circulau cu viteză maximă, în zona în care a avut loc accidentul vizibilitatea este aproape zero, iar sistemul de comunicare a ceea ce se întâmplă pe şine este depăşit.

Şeful Poliţiei Feroviare din Puglia, Giancarlo Conticchio, a declarat că principala cauză a tragediei a fost o eroare, dar rămâne de stabilit dacă a fost “de natură umană sau tehnică”.

Între timp, directorul companiei care deţinea garniturile, Massimo Nitti, a explicat că, probabil, mecanicii de locomotivă nici măcar nu au încercat să frâneze, pentru că “ghinionul este că au ajuns faţă în faţă la ieşirea dintr-o curbă”.

Această ipoteză ar putea fi confirmată de analiza cutiilor negre de la bordul celor două trenuri, care au fost recuperate de la locul accidentului marţi. Dispozitivele “ne vor permite să înţelegem cu ce viteză circulau (trenurile- n.r.), deşi credem că s-au lovit la viteză maximă”, a declarat Nitti.

În general, trenurile circulă cu 100, până la 110 kilometri pe oră în zona respectivă.

O altă problemă este sistemul telefonic depăşit folosit de şefii de gară pentru a se informa cu privire la mişcarea unor trenuri care rulează pe aceeaşi linie de cale ferată.

Marţi, trenul care pleca din Corato cu destinaţia Andria a avut câteva minute de întârziere, astfel că şeful de gară din Andria i-a permis unei garnituri aflată deja în staţie să plece către Corato. Câteva zeci de minute mai târziu, s-a produs accidentul soldat cu 27 de morţi şi 50 de răniţi.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.