Confiscarea petrolierului Stena Impero tocmai afost ridicată, a anunţat miercuri Teheranul, lăsând să se întrevadă o plecare iminentă a acestei nave reţinute de peste două luni în Iran, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Prin monitorizarea Ministerului Afacerilor Externe şi cooperarea puterii judiciare şi Organizaţiei Portuare şi Maritime, am finalizat astăzi (miercuri) ridicarea confiscării navei Stena Impero”, anunţă pe Twitter Abbas Moussavi, un purtător de cuvânt al Ministerului de Externe.

”Însă dosarul (judiciar) cu privire la anumite infracţiuni şi pagube de mediu (pe care Iranul îl reproşează petrolierului) va rămâne deschis”, se arată în mesaj.

”Căpitanul şi proprietarul au semnat, cu privire la acest subiect, un angajament scris prin care acceptă (în avans) verdictul”, care va fi pronunţat la finalul procedurii, scrie Moussavi.

Teheranul a anunţat luni că Stena Impero, un petrolier suedez care naviga sub pavilion britanic, confiscat la 19 iulie în Strâmtoarea Ormuz de către Gardienii Revoluţiei, armata ideologică a Republicii islamice, era ”liber să se deplaseze”.

Compania suedeză Stena Bulk, propritara navei, a anunţat marţi seara că petrolierul era în continuare ancorat în faţa portului Bandar Abbas (sud).

Directorul general al companiei, Erik Hanell, dezminţea astfel la AFP o informaţie emisă mai devreme de TankerTrackers, un site spcializat în supravegherea navelor-cisternă pe planetă, potrivit căreia Stena Impero a ridicat ancora.

”Aşteptăm cu nerăbdare ca controlul portuar să dea navei autorizaţia să plece”, a declarat el.

Autorităţile iraniene au acuzat acest petrolier de faptul că aignorat semnale SOS, şi-a stins transponderul şi a intrat în coliziune cu un vapor de pescuit.

Şapte dintre cei 23 de memnri ai echipajului Stena Impero au fost eliberaţi de Iran la 4 septembrie.

Nava lor a fost confiscată la 15 zile după imobilizarea petrolierului iranian Grace 1 în largul teritoriului britanic Gibraltar.

Acesta din urmă era suspectat că transporta petrol către Siria, încălcând astfel sancţiuni europene impuse acestei ţări.

După ce a fost autorizat să plece, la 15 august, Grace 1 - redenumit Adrian Darya 1 - a părăsit Gibraltarul la 18 august, sub pavilion iranian, în pofida unei cereri de ultim moment a Statelor Unite de prelungire a imobilizării navei.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.