Miss Mexic, Fatima Bosch, a fost încoronată, vineri, în Thailanda, noua Miss Universe, marcând sfârşitul unui sezon de concursuri de frumuseţe plin de scandaluri, potrivit BBC.
În noiembrie, concurenta în vârstă de 25 de ani a părăsit un concurs după ce un oficial a certat-o în public în faţa a zeci de concurente şi a ameninţat că le va descalifica pe cele care o susţineau.
O săptămână mai târziu, doi membri ai juriului şi-au dat demisia, unul dintre ei acuzând organizatorii că au trucat concursul.
Miss Universe, fondat în SUA, este unul dintre cele mai vechi concursuri de frumuseţe din lume. Controversele recente, spun analiştii, subliniază diferenţele culturale şi strategice dintre proprietarii thailandezi şi mexicani ai concursului.
În cadrul concursului, Praveenar Singh din Thailanda s-a clasat pe locul al doilea, iar restul primelor cinci locuri au fost ocupate de Venezuela, Filipine şi Coasta de Fildeş.
Thailanda găzduieşte Miss Universe pentru a patra oară, iar reprezentanta sa din acest an a fost considerată favorită de fani.
Încoronarea noii Miss Univers, a 74-a din 1952, semnalează hotărârea organizaţiei de a rămâne relevantă şi de a evolua de la un spectacol televizat anual la un brand media pregătit pentru TikTok.
Dramă în Bangkok
Evenimentele concursului sunt organizate de magnatul media thailandez Nawat Itsaragrasil, cunoscut fanilor ca fondator şi proprietar al Miss Grand International, un concurs thailandez mai mic, renumit pentru prezenţa sa puternică în social media.
Nawat deţine licenţa pentru organizarea concursului Miss Universe din acest an, în timp ce organizaţia este condusă din Mexic de omul de afaceri Raul Rocha.
Reginele din America de Nord, Centrală şi de Sud au dominat concursul în primii ani, dar în ultimele decenii s-a înregistrat o creştere a popularităţii în Asia de Sud-Est, în special în Thailanda, Filipine şi Indonezia, unde coroanele concursurilor de frumuseţe au devenit o cale de ieşire din sărăcie sau un bilet expres pentru fetele care visează să devină celebre.
Însă lucrurile au luat o întorsătură dramatică la o ceremonie premergătoare concursului, la începutul acestei luni, când Nawat a certat-o pe Miss Mexic, Fatima Bosch, în faţa a zeci de concurente, pentru că nu a postat conţinut promoţional.
Când ea a obiectat, Nawat a chemat paza şi a ameninţat că le va descalifica pe cele care o susţin. Domnişoara Bosch a părăsit apoi sala, iar altele i s-au alăturat în semn de solidaritate.
Organizaţia Miss Universe a condamnat comportamentul lui Nawat ca fiind „rău intenţionat”, iar Rocha, vorbind prin videoconferinţă din Mexic, i-a spus partenerului său de afaceri thailandez să „se oprească”.
Nawat şi-a cerut scuze ulterior şi a susţinut că unele dintre cuvintele sale au fost înţelese greşit, dar o delegaţie de directori internaţionali a fost trimisă să preia conducerea concursului.
De mai mulţi ani, audienţa emisiunii Miss Universe este în scădere constantă, fanii orientându-se către reţelele de socializare. Pe TikTok şi Instagram, fostele câştigătoare ale titlului, chiar şi finalistele, au conturi cu milioane de urmăritori, transformându-le în influenceri.
În acest univers al comerţului electronic, se aşteaptă ca reginele Miss Grand International ale lui Nawat să se implice în vânzarea de produse în transmisiuni live, lucru pe care el a încercat să-l introducă la Miss Universe.
Dar în America Latină, reginele frumuseţii sunt încă considerate vedete de televiziune. A fost chiar organizat un reality show Miss Universe pentru acest public, iar câştigătoarea, o dominicană încoronată Miss Universe Latina, concurează în concursul principal de la Bangkok.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...








