Citesc cu interes şi analizez de mulţi ani comentariile din postările şi articolele despre educaţie. Zilele acestea temperatura este foarte ridicată, nu numai afară, ci si în comentarii - aproape de fierbere. Ştiu că acest mesaj ar fi mai popular dacă ar mai pune si el "paie pe foc", dar ştiu si mai sigur că nu ne ajută.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Aici, în lumea în care contribui, cei care citiţi şi subsemnata suntem din medii diferite (angajaţi la stat sau la privat, antreprenori, freelanceri), dar predominant, oameni cu valori prosociale.

Pe aceste valori mizez acum, când arunc furtunul cu apă peste asfaltul încins:

Ce apărăm mai mult? Rezultatul sau efortul?

Am zis cu toţii într-un glas de-a lungul anilor: avem nevoie de alte rezultate!

Cei care suntem pe cont propriu ştim că oricât efort, supraefort şi toate rudele supraefortului depui, dacă nu ai rezultat la final de lună sau de la o zi la alta este în zadar.  Este în zadar şi nu ai timp să te plângi sau cui să te plângi, tu fiind singurul responsabil. Singura soluţie este să te tot adaptezi si de multe ori să te supra-adaptezi.

Ei bine, e clar că mentalitatea aceasta nu avem cum să o regasim la fiecare dintre noi şi poate că nici nu este nevoie, dar să fim din ce în ce mai mulţi care apărăm mai mult rezultatele, da! Rezultate versus ieşirea din....ziceţi,  termenul acela la moda ... "zona de confort" parca era.    

Nu analizăm acum măsurile şi schimbările ( promit că o să le luăm pe rând şi documentat în următoarele articole), ci invitaţia este să ne uitam cu asumare către modul în care reacţionăm în cele doua direcţii menţionate: Rezultatul sau Efortul?

Îi învăţăm  pe copiii noştri, pe bună dreptate, să îşi aleagă mai multe rute profesionale, să-şi antreneze adaptabilitatea şi flexibilitatea, să fie deschişi pentru meserii care încă nu ştiu cum se vor numi şi lista o aveţi si voi, cu siguranţă.

Îi învăţăm sau le solicităm să fie aşa?

Aici este altă întrebare şi diferenţa o facem chiar fiecare dintre noi prin exemplul personal!

Da, trăim vremuri în care sentimentul că suntem pe cont propriu este din ce în ce mai prezent, dar cred că avem şi şansa să ne înconjurăm de oameni cu valori comune şi să fim din ce în ce mai mulţi cu valori prosociale! Vestea bună din analiză este că suntem din ce în ce mai mulţi preocupaţi de binele comun fiindcă dincolo de toată revolta care se ventilează destul de “nelucrat” în comentariile despre educaţie, în zilele acestea văd si acel "ne pasă" la nivel naţional.

Şi mai cred ceva cu toată convingerea şi putem să punem acest mesaj într-un sertar pe care să îl redeschidem peste câţiva ani: cred că oamenii pregătiţi si disponibili să se pregăteasca permanent în direcţia rezultatului de folos pentru oameni.

Aceşti oameni pregătiţi şi adaptaţi la zilele noastre vor avea mereu un loc potrivit sub  soare, oricate grade ar fi afară!

Ştiu, e mai simplu să postăm floricele, cafeluţe sau pisicuţe şi să vorbim pe la colţuri pentru că orice ai spune în mod public despre nevoia de schimbare de atitudine în acest moment sensibil poate să stârnească reacţii nedorite şi cei mai mulţi dintre noi ne dorim să rămânem simpatici si de "treabă”! Să fim simpatici şi cu like -uri, dar suntem cu adevărat preocupaţi de nemulţumiri si de rezultate, deopotrivă, când apăsăm pe "enter" cu un mesaj care pune paie pe focul nemulţumirii generale?

Să mai zic şi de agresivitate şi de uşurinţa cu care se sare la judecată înainte de a se citi tot mesajul? Oameni buni, aceştia suntem: predominant nemulţumiţi de tot ce ne deranjează la nivel personal şi de neclintit din confort, dar campioni în a arăta ce să facă alţii! 

Efortul e foarte important să fie văzut si lăudat în anumite etape ale vieţii şi în anumite contexte, dar în lumea adulţilor care contribuim la prezent şi la viitor contează ce lăsăm cu adevărat în urma noastră. Contează Rezultatele! 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.