Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a afirmat, luni la semnarea de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale S.A. a contractului pentru execuţia lotului 3 al Autostrăzii Sibiu – Piteşti, între Cornetu şi Tigveni, că va fi închis întreg acest traseu cu lotul 3, cea mai dificilă secţiune.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

UPDATE „Astăzi a fost semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia ultimei secţiuni din Autostrada Sibiu-Piteşti, care nu avea constructor desemnat! Din acest moment, întreaga autostradă este contractată, iar un important sector al coridorului 4 Pan European, în lungime totală de 122 de km, are un termen de finalizare predictibil. Este contractul cu cea mai mare valoare lansat în ultimii 30 de ani în România: 5,32 de miliarde de lei, fără TVA! Secţiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti (Cornetu – Tigveni), cu o lungime de 37,40 km, împreună de secţiunea 2 (Boiţa-Cornetu) face parte din tronsonul care traversează Carpaţii şi este cea mai complexă secţiune a acestei autostrăzi. Asocierea de constructori italieni are la dispoziţie 12 luni pentru proiectare (perioada ofertată) şi 45 de luni pentru construcţie. Pe această secţiune ar urma să fie deschisă circulaţia în anul 2027.

Antreprenorul trebuie să construiască:
 
- 95 de poduri şi pasaje
 
- Un tunel cu două galerii independente, în lungime de 1.7 km/galerie
 
- 2 Noduri rutiere (unul la Cornetu şi altul la Văleni)
 
- Un ecoduct în zona localităţii Călineşti.
 
Întregul proiect al Autostrăzii Sibiu-Piteşti, cu o valoare totală de 13,56 miliarde de lei (fără TVA), este finanţat din Fonduri Europene Nerambursabile (POIM şi POT)”, a scris Grindeanu, luni pe Facebook.

ŞTIREA INIŢIALĂ „Este cel mai mare contract semnat de CNAIR vreodată. Într-un final, cu foarte mare întârziere avem aceste contracte semnate, urmând ca cei care au câştigat licitaţiile să se ţină de termenii contractului şi să avem după zeci de ani o autostradă care traversează Carpaţii. Sper ca traversarea Carpaţilor cu autostradă, prima, să nu fie un vis foarte, foarte îndepărtat”, a declarat Sorin Grindeanu, luni după semnarea contractului pentru pentru proiectarea şi execuţia Secţiunii 3 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti la sediul MTI.

Conform informaţiilor oferite de CNAIR, lotul dintre Cornetu şi Tigveni are o lungime de 37,4 kilometri şi este cel mai lung tronson al Autostrăzii de pe Valea Oltului. Valoarea se ridică la 5,3 miliarde lei fără TVA, iar perioada de proiectare este de 12 luni şi cea de execuţie este de 45 de luni. Intervalul de garanţie a lucrărilor ofertată este de 120 de luni.

Principalele lucrări ale acestei secţiuni sunt:

- 95 de poduri şi pasaje

- Tunel cu două galerii independente, în lungime de 1,7 km/galerie

- Nod rutier Cornetu şi Nod rutier Văleni

- Ecoduct în zona localităţii Călineşti

Secţiunea 3 (Cornetu-Tigveni) şi secţiunea 2 (Boiţa-Cornetu), au o lungime totală de 68,73 km şi formează tronsonul montan al autostrăzii Sibiu - Piteşti care va traversa efectiv Carpaţii.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.