Tesla va concedia mai mult de 10% din forţa sa de muncă globală, potrivit unui memoriu trimis angajaţilor de CEO-ul Elon Musk, pentru reducerea costurilor şi creşterea productivităţii, potrivit unui memo trimis angajaţilor de directorul general Elon Musk, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Acţiunile companiei au scăzut luni cu 3% luni.

”Pe măsură ce pregătim compania pentru următoarea noastră fază de creştere, este extrem de important să ne uităm la fiecare aspect al companiei pentru reducerea costurilor şi creşterea productivităţii”, a spus Musk în nota obţinută de CNBC.

Evenimente

30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield

Potrivit informării, ”ca parte a acestui efort, am efectuat o revizuire amănunţită a organizaţiei şi am luat decizia dificilă de a ne reduce numărul de angajaţi cu peste 10% la nivel global”.

Electrek a scris pentru prima oară despre această informare.

Tesla avea 140.473 de angajaţi în decembrie 2023.

Acţiunile Tesla au suferit pierderi în ultimele luni, scăzând cu 31% până în prezent.

În timp ce vânzările de vehicule electrice câştigă în continuare popularitate la nivel mondial, rata de creştere a vânzărilor a scăzut, în special pentru Tesla.

Compania se confruntă acum cu mai multă concurenţă ca niciodată. La sfârşitul anului 2023, grupul chinez BYD a detronat temporar Tesla, ca cel mai mare producător de vehicule electrice din lume.

Compania chineză de smartphone-uri Xiaomi a anunţat în martie că va vinde prima sa maşină electrică cu un preţ mult mai mic decât cel al automobilului Modelul 3 al Tesla.

Musk a recunoscut anterior că China, unde se află o mare fabrică Tesla, poate găzdui şi cea mai puternică concurenţă a companiei.

”Sunt mulţi oameni care cred că primele 10 companii de maşini vor fi Tesla, urmate de nouă companii de maşini chineze. Cred că s-ar putea să nu greşească”, a spus Musk în noiembrie.

Unii potenţiali clienţi ai Tesla renunţă acum la brand din cauza retoricii incendiare a lui Musk.

 La începutul acestei luni, Tesla a raportat prima scădere anuală a livrărilor de vehicule din 2020, când pandemia de Covid-19 a perturbat producţia, livrările din primul trimestru fiind mai mici cu 8,5% în termeni anuali, la 386.810 în primul trimestru, în timp ce producţia s-a redus cu 1,7% faţă de un an mai devreme şi 12,5% succesiv, în ciuda reducerilor şi stimulentelor oferite clienţilor pe parcursul trimestrului.

Mai recent, Tesla a redus preţul abonamentului la sistemul său premium de asistenţă pentru şofer, comercializat ca opţiune Full Self-Driving sau FSD, pentru clienţii din SUA. Mişcarea a fost puternic în contradicţie cu angajamentele anterioare ale lui Musk că tariful FSD va creşte doar pe măsură ce Tesla adăugă caracteristici şi funcţionalităţi sistemului.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.