Administraţia Trump îşi extinde eforturile de a bloca utilizarea tehnologiei chineze în vehiculele avansate, respingând solicitările din partea Tesla pentru scutirea de tarife a unor componente esenţiale pentru vehiculele electrice ale acesteia şi o petiţie asemănătoare a Uber pentru scutere electrice, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Biroul Reprezentantului pentru Comerţ al SUA a respins solicitările de exceptare a computerului automobilului Model 3 şi a ecranului central al acestuia, în scrisori trimise pe 29 mai, explicând că ambele sunt produse de importanţă strategic, legate de programul ” Made in China 2025” sau de alte programe industriale.

În luna mai, Reuters a relatat că Reprezentantul pentru Comerţ a respins o solicitare separată a Tesla de exceptare a sistemului Autopilot de la tarife.

Separat, Reprezentantul pentru Comerţ a respins pe 29 mai solicitarea Uber Technologies de scutire de la taxa de 25% a bicicletelor sale electrice fabricate în China, pe care clienţii le închiriază prin intermediul aplicaţiei sale. Uber a refuzat să comenteze.

Respingerea până în prezent a exceptării a peste 1.000 de produse, din cadrul unor importuri în valoare de 50 de miliarde de dolari, de la tarifele impuse anul trecut arată abordarea sistemică a administraţiei Trump pentru contracararea eforturilor Chinei de a dezvolta industrii de înaltă tehnologie. Washingtonul acuză că industria chineză s-a dezvoltat prin furt şi prin transfer forţat de tehnologie.

Tesla a avertizat că tarifele majorate pentru computerul auto supranumit creierul autmobilului Model 3 provoacă ”daune economice Tesla, prin creşterea costurilor şi impact asupra profitabilităţii”.

Tesla a mai cerut ca biroul să aprobe solicitarea furnizorului său SAS Automotive USA, constructorul ecranului central pentru model 3. Ecranul tactil de 17 inci (43 cm) include funcţii de navigaţie, media, audio, controlul aerului condiţionat, energia şi toate funcţiile de control interior.

Strategia “Made in China 2025” a Beijingului se concentrează pe 10 industrii strategice avansate, între care vehicule cu noi surse de energie, cu care vrea să devină lider global.

Reuters a relatat anterior că autorităţile americane au respins pe 29 mai solicitări separate făcute de General Motors şi Volvo Cars, deţinută decompania chineză Geely, de scutire de tarifele de 25% a importurilor de SUV-uri din China.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.