Şapte din 10 români, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, participă cel puţin o dată pe an la un festival din România, potrivit unui studiu realizat de Raiffeisen Bank în parteneriat cu Appinio. Acesta arată că tinerii sub 35 de ani pot aloca chiar şi peste 950 de lei, iar 3 din 10 respondenţi spun că bugetul lor este între 300 şi 500 de lei.
”Festivalurile devin pentru români un reper important de socializare şi relaxare, iar vara este sezonul preferat pentru astfel de evenimente”, potrivit unui studiu realizat de Raiffeisen Bank în parteneriat cu Appinio, care arată că 7 din 10 români, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, participă cel puţin o dată pe an la un festival din România.
Aproximativ o treime dintre respondenţii studiului merg la 2-3 festivaluri şi doar 4% participă la mai mult de 3 astfel de evenimente.
Plăţile digitale se află în topul preferinţelor în ceea ce priveşte metodele de plată în timpul festivalurilor, urmate de plata cu cardul fizic (40%). 44% dintre participanţii la festivaluri preferă să plătească cu telefonul, 27% cu brăţara de plăţi oferită de organizatori şi 10% cu smart watch, în timp ce 45% preferă, în continuare, să plătească cash.
”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar îşi doresc experienţe digitale, rapide şi sigure inclusiv când vine vorba de plăţi”, spune Laura Mihăilă, director de marketing, comunicare Raiffeisen Bank România.
Tinerii sub 35 de ani pot aloca chiar şi peste 950 de lei, iar 3 din 10 respondenţi spun că bugetul lor este între 300 şi 500 de lei. Aproape jumătate dintre participanţi se aşteaptă ca preţurile produselor de la festival să fie cu 10-24% mai mari decât în 2024, iar 18% estimează creşteri de peste 25%. Doar 15% dintre respondenţi cred că preţurile vor fi mai mici comparativ cu anul anterior.
Distracţia, muzica, atmosfera şi relaxarea sunt motivele centrale pentru care românii aleg festivalurile.
28% dintre respondenţii sondajului spun că au participat sau vor participa la un festival în străinătate, destinaţiile preferate fiind Tomorrowland (Belgia) şi Sziget Festival (Ungaria). Pentru cei care rămân în ţară, atmosfera şi diversitatea experienţei contează cel mai mult: ”Vreau să am parte de o experienţă de neuitat, să simt că trăiesc cu adevărat”, ”Particip pentru muzica bună şi amintirile alături de prieteni”, declară unii dintre respondenţi.
Studiul este lansat cu ocazia primei ediţii a festivalului Neversea Kapital, ce va avea loc pe Arena Naţională din Bucureşti, între 4 şi 7 iulie 2025.
Raiffeisen Bank este partener principal al evenimentului, continuând parteneriatul cu Neversea început în 2017.
Cercetarea a fost realizată în iunie 2025 pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, de 1.000 de utilizatori de internet cu vârste cuprinse între 18 - 65 de ani.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.