Ceasurile inteligente, brăţările şi alte gadgeturi care pot fi purtate vor înregistra o creştere semnificativă în acest an, depăşind 75.000 de unităţi vândute, mai mult decât dublu comparativ cu 2015, arată datele publicate, miercuri, de cel mai mare magazin online din România, eMAG.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Deşi piaţa accesoriilor IT purtabile sau„wearables“ este încă una mica în România şi cum aceste tipuri de produse sunt noi pentru majoritatea consumatorilor, volumul de vânzări al acestora va creşte de la 35.000 în 2015 la peste 75.000 în 2016, spun specialiştii.

Brăţările şi ceasurile inteligente, care monitorizează activitatea fizică a utilizatorului şi care se pot folosi ca o extensie a smartphone-ului, sunt din ce în ce mai populare în special în rândul consumatorilor tineri.

În topul preferinţelor clienţilor sunt şi gadgeturile Smart Home, precum alarmele şi senzorii cu infraroşu, yalele electromagnetice sau prizele inteligente, arată datele eMAG.

În 2015, clienţii magazinului online au cumpărat peste 14.000 de smartwatch-uri şi brăţări fitness, cu 300% mai mult faţă de anul precedent, în valoare de peste 7,5 milioane de lei. Ceasurile inteligente au reprezentat 75% din total.

Evoluţia va continua şi în 2016, când retailerul estimează că numărul acestor gadgeturi cumpărate se va dubla, atingând pragul de 30.000 de unităţi vândute. Volumul gadgeturilor smart achiziţionate de pe eMAG reprezintă aproximativ 40% din numărul de unităţi vândute în total în România.

„Diversificarea gamei de produse şi preţurile accesibile pentru publicul general sunt câteva dintre motivele care au dus la avansul accelerat al pieţei de wearables la nivel local. În 3 ani, piaţa locală va atinge pragul de aproximativ 200.000 unităţi vândute”, a declarat directorul comercial al eMAG, Stejara Pircan.

Topul celor mai cumpărate gadgeturi smart, după valoarea comenzilor, este condus de ceasul Samsung Gear S (model Super Amoled, memorie internă de 4GB, conectivitate 3G, de culoare neagră), urmat de Samsung Galaxy Gear Fit (modelul de culoare neagră), Motorola Moto 360 (modelul de culoare gri) şi de Fitbit Charge HR, (modelul de culoare neagră, cu autonomie de 5 zile).

„Clienţii îşi doresc gadgeturi care integrează mai multe funcţionalităţi şi preferă smartwatch-urile cu display rotund şi design clasic şi brăţările fitness, care pot fi uşor şi accesorii fashion”, adaugă Stejara Pircan.

În coşul de cumpărături, alături de ceasuri inteligente şi brăţări fitness, clienţii au mai adăugat telefoane mobile, periferice PC, dar şi electrocasnice mari şi mici. Anul trecut, valoarea medie a achiziţiei pe segmentul smartwatch-uri şi brăţări fitness a fost de aproximativ 550 de lei.

Black Friday şi lunile decembrie, februarie şi martie sunt perioadele de shopping cu cele mai mari vânzări de ceasuri inteligente şi brăţări fitness.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.