Profitul net al Facebook a crescut cu 76,6% în primul trimestru, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 3,06 miliarde de dolari, în timp ce veniturile au urcat cu 49%, la 8,03 miliarde de dolari, dar acţiunile companiei au scăzut după închiderea tranzacţiilor de miercuri, din cauza îngrijorării investitorilor legată de perspective, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Veniturile din publicitatea pe dispozitive mobile au reprezentat 85% din veniturile totale din publicitate de 7,86 miliarde de dolari, comparativ cu aproximativ 82% cu un an în urmă.

Analiştii anticipau în medie veniturile totale din publicitate de 7,68 miliarde de dolari, potrivit FactSet.

Acţiunile Facebook au scăzut miercuri, în timpul tranzacţiilor electronice de după închiderea bursei din New York, cu 2,4%, la 148,12 dolari pe unitate, după ce marţi au închis la un nivel record de 153,5 dolari pe unitate.

Operatorul celei mai mari reţele de socializare din lume, care se apropie de aniversarea a cinci ani de la lansarea ofertei sale publice iniţiale, caută noi tipuri de publicitate pentru a-şi suplimenta principalele surse de venituri, a căror creştere se putea tempera în acest an.

Directorul financiar David Wehner a declarat într-o conferinţă cu analiştii susţinută după raportarea rezultatleor financiare trimestriale că creşterea veniturilor va încetini semnificativ pe parcursul acestui an, reiterând avertismentele anterioare ale companiei că anunţurile publicitare vor atinge un prag maxim, respectiv o limită dincolo de care ar deranja utilizatorii.

Noi produse, precum spoturi publicitare difuzate în mijlocul unor video-uri sau care apar în aplicaţia Messenger ar putea alimenta creşterea, dar Wehner şi directorul general Mark Zuckerberg au spus miercuri că planurile respective sunt în stadiu preliminar.

În acelaşi timp, cheltuielile vor creşte în acest an cu 40%-50%, faţă de 2016, exercitând presiuni asupra profitabilităţii.

Nivelul ridicat al cheltuielilor a contribuit la scăderea cotaţiei acţiunilor, a explicat Josh Olson, analist la firma Edward Jones.

Facebook ar urma să genereze în acest an venituri din publicitatea mobilă de 31,94 miliarde de dolari, la nivel global, în creştere cu 42,1% faţă de 2016, potrivit firmei de analiză a pieţei eMarketer.

Această creştere ar conferi Facebook o cotă de 22,6% pe piaţa mondială a publicităţii mobile, liderul pieţei urmând să fie Google, cu o cotă de 35,1%, estimează eMarketer.

Facebook a continuat să se apropie în primul trimestru de pragul de 2 miliarde de utilizatori, cu un număr de 1,94 de oameni care i-au folosit lunar serviciul de socializare în perioada analizată, în urcare cu 17% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Analiştii anticipau un număr de 1,91 miliarde de utilizatori lunar şi venituri totale de 7,68 miliarde de dolari, conform FactSet.

Zuckerberg a declarat tot miercuri că Facebook va angaja anul viitor 3.000 de persoane pentru a monitoriza şi a exclude din reţeaua de socializate criminalii, sinucigaşii şi alte persoane care postează materiale nepotrivite, care au devenit un pericol pentru imaginea companiei.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.