Marii producători americani de arme au obţinut peste 1 miliard de dolari în ultimul deceniu vânzând arme de asalt în stil militar, potrivit unei investigaţii a Comisiei pentru Supraveghere şi Reformă a Camerei Reprezentanţilor, transmite CNBC.
O notă a Comisiei prezintă veniturile producătorilor şi strategiile de marketing pentru armele de asalt, concentrându-se pe mărcile de arme folosite în recentele atacuri armate în masă.
Comunicarea a venit înaintea unei audieri de miercuri privind rolul industriei armelor de foc în violenţa generalizată cu armele din Statele Unite.
13 octombrie - Oraşul meu acasă şi la birou (ediţia a IV-a)
Câştigurile din armele de asalt au crescut de peste două ori pentru mărci precum Smith & Wesson, Sturm, Ruger & Co. şi Daniel Defense, între 2019 şi 2021, potrivit constatărilor Camerei Reprezentanţilor.
CEO-ul Sturm Ruger, Christopher Killoy, şi CEO-ul Daniel Defense, Marty Daniel, urmau să depună mărturie la audierea de miercuri.
CEO-ul Smith & Wesson, Mark Smith, a fost invitat, dar a refuzat să participe.
La audiere, preşedintele comisiei, reprezentantA Carolyn B. Maloney, democrată din New York, a declarat că Comisia va emite citaţii către Smith & Wesson şi alţi producători. Comisia a furnizat, de asemenea, venituri estimate că ar fi fost obţinute din arme de asalt începând cu 2012, anul în care un bărbat înarmat a ucis 20 de copii şi şase adulţi la şcoala elementară Sandy Hook din Connecticut: Smith & Wesson: 695 de milioane de dolari; Sturm, Ruger & Co: 514 milioane de dolari ; Daniel Defense: 528 de milioane de dolari; SIG Sauer: A refuzat să raporteze; Bushmaster: 2,9 milioane de dolari (numai 2021).
Numărul de decese recente în atacuri armate în masă a fost, de asemenea, enumerat pentru fiecare companie, arme de asalt de la toate cele cinci mărci fiind utilizate în cel puţin două masacre recente. Omul înarmat care a ucis 19 copii şi doi profesori în mai la şcoala elementară Robb din Uvalde, Texas, a folosit o armă fabricată de Daniel Defense.
Mărcile în sine nu urmăresc decesele, rănile sau crimele care implică armele lor.
Sig Sauer a spus comisiei că ”nu are mijloacele” pentru a urmări decesele. Ruger a spus că află despre incidente prin ”departamentul său de servicii pentru clienţi”, mass-media sau din procese ocazionale.
”Aceste crime sunt probleme locale care trebuie rezolvate la nivel local”, a spus Daniel miercuri membrilor comitetului.
Audierea are loc imediat după ce guvernatorul Californiei Gavin Newsom a semnat recent o lege care permite cetăţenilor afectaţi de violenţa cu arme să dea în judecată producătorii.
Comisia s-a concentrat, de asemenea, pe tactici de marketing, inclusiv reclame ale Smith & Wesson care imită jocuri video cu împuşcături şi o armă Sig Sauer vândută ca ”prădător de vârf”.
Democraţii Camerei Reprezentanţilor fac eforturi pentru a vota interzicerea armelor de asalt, la sfârşitul acestei săptămâni. Dacă va fi adoptat, este puţin probabil ca proiectul de lege să treacă prin Senat. Smith & Wesson, Sig Sauer şi Sturm Ruger nu au răspuns imediat unei solicitări de comentarii.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.