Johnson & Johnson (J&J) a declarat marţi că nu mai poate oferi o prognoză pentru vânzările vaccinului său împotriva Covid-19, deoarece reticenţa faţă de vaccinare în ţările cu venituri mici, împreună cu cererea deja scăzută în ţările cu venituri mai mari, a dus la o surplus de ofertă, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Compania a anticipat anterior vânzări de până la 3,5 miliarde de dolari în 2022 din vaccinul cu doză unică, prezentat odată ca un instrument important pentru vaccinarea zonelor greu accesibile.

J&J a redus, de asemenea, intervalul profitului estimat pentru întregul an, cu 25 de cenţi, aşteaptându-se să câştige între 10,15 dolari şi 10,35 dolari pe acţiune.

Compania a dat vina pentru această măsură mai degrabă pe fluctuaţiile valutare decât pe probleme fundamentale de afaceri şi şi-a majorat dividendul cu 6,6%, iar acţiunile au crescut cu aproximativ 4%.

”Odată cu reducerea estimărilor, determinată exclusiv de monedă, cred că acţiunile reacţionează la comentariile anticipate. J&J a discutat despre accelerarea creşterii în tehnologia medicală prin achiziţii şi, de asemenea, despre convingerea că problemele lanţului de aprovizionare se vor îmbunătăţi în a doua jumătate a anului”, a declarat analistul Edward Jones Ashtyn Evans.

Alţi analişti au spus că J&J rămâne un pariu sigur în sectorul sănătăţii şi că majorarea dividendului a oferit venituri previzibile pentru investitori, în ciuda problemelor legate de vânzările de vaccinuri.

Vaccinul J&J a fost afectat de asocierea cu cheaguri de sânge rare, dar potenţial mortale, probleme de fabricaţie şi preocupări legate de eficacitate. Reprezintă aproximativ 3% din toate dozele administrate în Statele Unite şi aproximativ 2% din dozele din Europa.

Directorii companiei au spus că şi lipsa de acceptare în ţările cu venituri mai mici afectează vânzările de vaccinuri.

Potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, ţările mai sărace au cerut doze insuficiente pentru a-şi îndeplini obiectivul de a vaccina cel puţin 70% din populaţia lor până la jumătatea anului.

Vaccinul, care este vândut la un preţ non-profit, a adus companiei 457 de milioane de dolari în primul trimestru.

J&J a înregistrat anul trecut vânzări de vaccinuri de 2,39 miliarde de dolari.

Pfizer a estimat vânzări de 32 de miliarde de dolari în 2022 din vaccinul său pentru Covid-19 dezvoltat cu BioNTech, în timp ce Moderna a estimat 21 de miliarde de dolari pentru vaccinul său pentru anul acesta.

J&J a declarat că divizia sa de dispozitive medicale ar trebui să-şi revină în acest an, după ce întârzierile provocate de pandemie pentru operaţiile neurgente au afectat vânzările anul trecut, şi se aşteaptă la o creştere peste piaţă a afacerii sale mari de produse farmaceutice în 2022, în ciuda faptului că nu a ajuns la estimările Wall Street în primul trimestru.

Compania a raportat vânzări de produse farmaceutice de 12,87 miliarde de dolari, foarte departe de estimările de 13,6 miliarde de dolari, din cauza vânzărilor scăzute de vaccinuri.

Excluzând elementele excepţionale, J&J a câştigat 2,67 dolari pe acţiune pentru primul trimestru, depăşind aşteptările analiştilor cu 11 cenţi, potrivit Refinitiv.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.