Google şi Blizzard anunţă un parteneriat care are ca rezultat crearea unei versiuni de StarCraft speciale pentru inteligenţa artificială.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În pofida mediatizării excesive, la ora actuală inteligenţa artificială este în fază incipientă, dovedindu-se stângace şi ineficientă în foarte multe cazuri. Etapa actuală, care va dura mulţi ani de acum înainte, este de antrenare şi învăţare, o etapă în care AI-ul acumulează informaţii pe baza cărora îşi îmbunătăţeşte în mod continuu comportamentul.

Jocurile electronice constituie un instrument excelent pentru îmbunătăţirea algoritmilor sistemelor de inteligenţă artificială, iar Google tocmai a demarat un proiect în acest domeniu. Prin popularitatea jocului ales, Google obţine şi o expunere media foarte mare pentru al său DeepMind.

Împreună cu Blizzard, producătorul unora dintre cele mai populare jocuri din istoria jocurilor electronice, precum Warcraft şi Starcraft, Google anunţă crearea unei versiuni a jocului Starcraft II ce poate fi jucată de sistemul său de inteligenţă artificială, DeepMind.

Spre deosebire de alte incursiuni ale AI-ului în domeniul jocurilor, Google nu urmăreşte simpla realizare a unor acţiuni militare prin mutarea unităţilor pe harta virtuală. Pretenţiile Google au în vizor acţiunile strategice care duc la deciziile militare şi economice din cadrul jocului.

Google vrea ca DeepMind să înţeleagă complexitatea mediului din cadrul jocului şi să interpreteze corect indiciile vizuale. Astfel, AI-ul celor de la Google ar trebui să facă distincţia corectă între grupările prietene şi inamice, ar trebui să ştie când şi ce facilităţi să construiască, când este nevoie de un upgrade sau de câte unităţi are nevoie pentru anumite operaţiuni.

DeepMind va înregistra şi urmări jocurile anterioare pentru a învăţa din greşeli şi va aplica strategii diferite pentru a compara rezultatele şi pentru a-l memora pe cel mai bun în scopul unei refolosiri viitoare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.