Piaţa aplicaţiilor nu este deloc atât de dinamică şi atrăgătoare precum încearcă să o deseneze producătorii de smartphone-uri. În fapt, toate aplicaţiilor cu excepţia celor din top 3 concurează pentru un sfert din timpul petrecut de utilizatori pe smartphone.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Raportul pe 2016 privind media digitală întocmit de comScore scoate în evidenţă câteva aspecte interesante despre piaţa internetului mobil şi a aplicaţiilor de smartphone. Printre acestea, faptul că atenţia utilizatorilor se concentrează asupra unui număr extrem de redus de aplicaţii.

Din timpul total dedicat de către utilizatori folosirii aplicaţiilor, primele trei cele mai populare aplicaţii însumează 73 de procente. Asta înseamnă că, în aproape trei sferturi din timp, utilizatori folosesc numai trei aplicaţii, indiferent cât de multe alte aplicaţii au instalate pe telefon.

Evenimente
20 mai - Evenimentul News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

Acest indicator este important pentru acei dezvoltatori de aplicaţii şi companii care urmăresc nivelul de implicare al utilizatorilor săi. Implicarea utilizatorului reflectă, în ultimă instanţă, calitatea serviciului oferit.

Cunoaşterea faptului că atenţia utilizatorului este direcţionată către un număr mic din aplicaţiile importante ar putea fi descurajator pentru micii dezvoltatori de aplicaţii, care au şanse minime să poată vreodată să se compare din acest punct de vedere cu Facebook ori Google.

Publisherii vor afla cu interes că pentru a se bucura şi de trafic şi de engagement, au nevoie să suplinească site-ul cu o aplicaţie. Dacă traficul adus de un site mobil este, în medie, de trei ori mai mare decât cel ce poate fi obţinut prin intermediul unei aplicaţii, aceasta din urmă aduc un engagement de 20 de ori mai mare din partea utilizatorilor.

Întregul raport întocmit de către cei de la comScore poate fi descărcat de aici.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.