Anumite reclame la suplimentele alimentare sunt incomplete, creând confuzie în rândul publicului, a declarat vineri, pentru News.ro, directorul executiv al Consiliului Român pentru Publicitate (RAC), Laura Frunzeti, care menţionează că nici industria, nici autorităţile nu înţeleg în ce categorie intră acest segment.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Suplimentele alimentare sunt produsele al căror scop este să completeze dieta normală, fiind surse concentrate de nutrienţi sau alte substanţe cu efect nutriţional ori fiziologic, separat sau în combinaţie.

Ele sunt comercializate sub formă de doze - capsule, pastile, tablete, pilule, pachete de pulbere, alte forme asemănătoare de preparate lichide sau pulberi destinate consumului în cantităţi mici, măsurabile. 

Din punctul de vedere al reglementării, suplimentele alimentare fac parte din categoria alimentelor.  Însă modul în care se face publicitatea pentru suplimente alimentare este special. 

“Am constatat că la nivelul industriei şi la nivelul autorităţilor publice nu este foarte clar despre ce este vorba, ce se înţelege prin publicitate la suplimente alimentare, ce înţelege consumatorul când vede o comunicare pe aceste produse. Nu este foarte clar nici pentru autorităţile publice din această ţară în ce categorie intră aceste produse”, a spus Frunzeti, pentru News.ro. 

Consiliul precizează că şi-ar dori ca una dintre autorităţi să îşi asume în mod clar reglementarea acestui sector particular al suplimentelor alimentare, aflat între domeniul alimentar şi cel reglementat de Ministerul Sănătăţii - în cazul publicităţii pentru produse care au o tentă de tratament. 

"Este exact ceea ce noi nu ne dorim, vrem să fie clar faptul că suplimentele alimentare sunt un produs despre care nu se poate spune că previne sau tratează orice fel de manifestare a unei boli sau a unor probleme de sănătate”, a mai spus directorul  Consiliului Român pentru Publicitate.

Conform Regulamentului European 1924/2006, suplimentele alimentare menţin starea normală de sănătate a consumatorului.

“Sunt mii de comunicări comerciale anual, pentru televiziune, pentru radio, nu toate sunt foarte clare. Nu toţi anunţătorii cunosc reglementările din sector. Unele reclame nu sunt complete", a menţionat şefa Consiliului Român pentru Publicitate.

Există cazuri în care forma finală a acestei comunicări este oarecum trunchiată, au căzut unele părţi din spotul TV sau din spotul radio. Şi atunci comunicarea nu mai are toate elementele necesare, astfel încât consumatorul să înţeleagă clar de la început”, a adăugat ea. 

Consiliul Român pentru Publicitate este o organizaţie profesională care reprezintă interesele a  72 de agenţii de publicitate, media şi asociaţii.
   
 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.